sixties Postat 9 december 2007 Dela Postat 9 december 2007 (redigerat) Då drar jag (Sixties) igång den 3:e "anual" punkfestivalen. den körs gemensamt på både studioforum och kontrollrummet. Regler: 1. Egenskriven punklåt (Alla former av punk tillåtna)som är outgiven/opublicerad 2. Inte för lång (spela fortare i såfall) typ max 3 min 3. Sång (så blir det inga instrumental låtar) på valfritt språk 4. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate 5. vill man göra mer än en låt så ska det vara olika stil på låtarna. Bidragen inne senast 4 Februari (en söndag) Bidragen mailas till mig "k_dahlberg@hotmail.com" eller om du vill pm:a en länk. När alla sköna punkdängor kommit in så lägger vi upp en ny tråd med alla bidragen och röstar genom att ge bidragen 6,4,2 och 1 poäng. Slutdatum för röstningen kan vi ha lite öppet beronde på antalet bidrag, men ca 14 dagar efter. lite inspiration hittar ni HÄR i tråden för förra punkfestivalen kollaq neråt i trpden så hittar ni länkar till olika typer av punk om ni vill ha lite inspiration. A lesson in Punk-Rock 😄 This is Punk... This Is Not... 🙁 Redigerat 4 februari 2008 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 9 december 2007 Dela Postat 9 december 2007 (redigerat) 2. Inte för lång (spela fortare i såfall) typ max 3 min Då blir det garanterat punk iaf... 😄 /Memphis Redigerat 9 december 2007 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 9 december 2007 Dela Postat 9 december 2007 Är låten längre än 2 minuter är det inte punk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 9 december 2007 Dela Postat 9 december 2007 (Alla former av punk tillåtna) Electropunk? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 9 december 2007 Dela Postat 9 december 2007 woho räcker upp handen här 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 december 2007 Trådstartare Dela Postat 10 december 2007 (Alla former av punk tillåtna) Electropunk? Ja! vet inte vad just electro punk är med kör på bara, ju fler bidrag desto roligare. här har du punk med lite anorlunda influencer: Spizz energi- where´s captain kirk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 december 2007 Trådstartare Dela Postat 10 december 2007 (redigerat) själv har jag lyssnat mycket på Crass på sistone så vi får se hur inspirerad jag blir av dem.. Crass- systematic Death Redigerat 10 december 2007 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Så, skickat låten. 7:e februari.. det är ju en hel evighet tills dess. I en punkfestival borde man få max en kvart på sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 räknas det här som punk? http://www.speedyshare.com/614379242.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 räknas det här som punk?http://www.speedyshare.com/614379242.html Rätt i nyllet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bakke Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Är Dropkick Murphys punk? Jag har startat ett projekt med ungefär den stilen, vi ska ändå träffas och göra några låtar i december så det ska nog kunna bli ett bidrag! Projekt, och inte band, eftersom vi bara är tre personer som spelar alla instrument förutom att trummorna än så länge sköts av Mr. EZ och säckpipan är samplad. Finns det nån här som lirar säckpipa och vill lägga en riktig så får du gärna hojta till, jag tror att en riktig pipa kan höja låtarna en hel del! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Kul! Hoppas kunna slänga med ett bidrag annars -om jag inte hinner- så lovar jag att lyssna och poängsätta i alla fall! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 december 2007 Trådstartare Dela Postat 10 december 2007 Är Dropkick Murphys punk? Absolut! de lirar väl Oi-punk med irlands influenser, kan tänka mig att de lyssnat mycket på SLF, clash, Sham 69, cockney rejects,4 skins, Business mm. Clash- White riot Business- Blind Justice Dropkick Murphys- Barroom hero Bruisers- Great american Oi! sångaren är numera med i Dropkick murphys The Bloody irish Boys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 december 2007 Trådstartare Dela Postat 10 december 2007 (redigerat) räknas det här som punk?http://www.speedyshare.com/614379242.html 😛 Javisst! in med ett bidrag bara! the pain -Stockholm -77 Redigerat 10 december 2007 av sixties Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SvartSaft Postat 10 december 2007 Dela Postat 10 december 2007 Skoj skoj skoj!! Fina videos Sixties! Larsson: Det där var banne mej det vackraste jag hört sen jag gifte mej! :-) Här kommer en liten inspirationsvideo från den lite hårdare delen av skalan - Disfear - Misanthropic generation: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 11 december 2007 Trådstartare Dela Postat 11 december 2007 här är lite mer insperande punk i den hårdare skolan: Svart parad- på myspace ETT av sverges bästa band någonsin! så jävla bra! Disarm- Dömnd ett av sveriges bästa band på 80-talet Moderat likvidation- Brända celler Missbrukarna- skydd mot de fattiga Anticimex- på myspace G-anx- på myspace Tatuerade Snutkukar- på myspace Huvudtvätt/headcleaners- på myspace Crucifix- live -84 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 11 december 2007 Trådstartare Dela Postat 11 december 2007 vi får ju inte glömma grunden till punken, garage rocken från 60-talet: Preatty Things- midnight to six Pandoras- Whant. Need. Love Lyres- Dont give it up now Fuzztones- Action woman Standells- riot on sunset strip The outsiders- Misfit chesterfield Kings- 99th floor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 Funderar på remakes av någon av mina egna opublicerade klassiker som tex. Häng kungen, Jag är onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte få sluta tidigare eller varför inte Hallå stick iväg. Leta, leta, leta kassettband. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 12 december 2007 Trådstartare Dela Postat 12 december 2007 Funderar på remakes av någon av mina egna opublicerade klassiker som tex. Häng kungen, Jag är onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte få sluta tidigare eller varför inte Hallå stick iväg. Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gärna höra, låter spännande! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Funderar på remakes av någon av mina egna opublicerade klassiker som tex. Häng kungen, Jag är onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte få sluta tidigare eller varför inte Hallå stick iväg. 🙂 Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gärna höra, låter spännande! 🙂 Det tvivlar jag på. Förpubertala punklåtar känns mer 1980 är 2007 på nåt sätt. Äsch, nu blev jag ju sugen på riktigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gain Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Funderar på remakes av någon av mina egna opublicerade klassiker som tex. Häng kungen, Jag är onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte få sluta tidigare eller varför inte Hallå stick iväg. 🙂 Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gärna höra, låter spännande! 🙂 Det tvivlar jag på. Förpubertala punklåtar känns mer 1980 är 2007 på nåt sätt. Äsch, nu blev jag ju sugen på riktigt... Precis...Sixties, med tanke på underrubriken "valfri stil" - Du som har superkoll på genren...Hur ser dina definitioner på punk ut idag, 30 spretiga och år av utveckling senare? Finns det några "måsten" tycker du? Vore kul att höra 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SvartSaft Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 D-takt är väl ett måste...?? :-) Näh, jag har inte riktig koll på det där jag heller. När jag skriver låtar som i mina öron låter "Punk" så brukar dom flesta andra kalla det "metal"... :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 fan vad kul att våran gammla dänga "DÖ" funkar!! 😉 då vill man ju gärna bjuda på lite mer..inte för att ställa upp med. men de kanske kan ge inspiration om inte annat!! 😄 Tjackpundar Dojor Ljuger vi var en trio som hette "Dörty" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SvartSaft Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Tjackpundar DojorLjuger Meh! Dom där låtarna låter ju riktigt trevligt ju!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 12 december 2007 Trådstartare Dela Postat 12 december 2007 Funderar på remakes av någon av mina egna opublicerade klassiker som tex. Häng kungen, Jag är onormal, Spy-spy-spy, Kan vi inte få sluta tidigare eller varför inte Hallå stick iväg. 😊 Leta, leta, leta kassettband. det vill vi gärna höra, låter spännande! 😱 Det tvivlar jag på. Förpubertala punklåtar känns mer 1980 är 2007 på nåt sätt. Äsch, nu blev jag ju sugen på riktigt... Precis...Sixties, med tanke på underrubriken "valfri stil" - Du som har superkoll på genren...Hur ser dina definitioner på punk ut idag, 30 spretiga och år av utveckling senare? Finns det några "måsten" tycker du? Vore kul att höra 😛 här hittar du beskrivningar av punk och Oi anarcho, punk, hardcore, crust, proto punk mm, jag måste fundera lite innan jag svara själv på din fråga. ett band som i mitt tycke verkligen sammanfattar begreppet punk är ju RAMONES. korta enkla låtar som alla kan spela. men jag återkommer med ett längre svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 men jag återkommer med ett längre svar Det tror jag säkert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Asynkron Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Låter riktigt kul med en punkfestival! Får damma av den gamla Firebirden och köra något krampaktigt barre. Tur att det i princip räcker med tre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 fan va kul att T.A.S.K har myspace.. 😛 jag ska försöka jag med.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Manipulation Postat 12 december 2007 Dela Postat 12 december 2007 Jag är på. Med ett 2 manna band vid namn Dismissed i true kängpunk anda. Manipulation får vila denna gång. Har har vi Diy. Kassetportor och d-takt. Texten blir nog: Screams from inosent in pain a dispute against principles Mines klilling 10000 every year But the war was over decads ago The warfare in Vietnamn Claims victims eaven today Eller någon annan fräsig text har några andra att välja på. nu ska bara musiken fixas och sedan spelas in, hoppas jag hinner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 13 december 2007 Trådstartare Dela Postat 13 december 2007 Jag är på.Med ett 2 manna band vid namn Dismissed i true kängpunk anda. Manipulation får vila denna gång. Har har vi Diy. Kassetportor och d-takt. Texten blir nog: Screams from inosent in pain a dispute against principles Mines klilling 10000 every year But the war was over decads ago The warfare in Vietnamn Claims victims eaven today Eller någon annan fräsig text har några andra att välja på. nu ska bara musiken fixas och sedan spelas in, hoppas jag hinner. Lite D-takt ska bli skönt att höra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.