Neosus Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Att nån sjunger in nån vocal som vi andra får göra musik till vore skojj eller att studio lägger upp lite vocalsamplingar... Det skulle jag lätt vilja vara med på... ...och...ja ni vet...sedan kan vinnaren få en plåt med muffins.... Vocal idén hänger jag på. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Jag gillar båda idéerna lika mycket; att alla utgår från samma intro eller alla utgår från samma vocal-spår. I båda fallen blir resultatet många olika vägar utifrån en påbörjad idé. Ett attans intressant experiment. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Och att det finns gitarrer med. Jag har i min ungdom gjort succé genom att spela gura och sjunga i en hörlur trädd över huvudet. Kopplad genom distbox och ut i förstärkaren. Apropos udda instrument... //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Och att det finns gitarrer med. Jag har i min ungdom gjort succé genom att spela gura och sjunga i en hörlur trädd över huvudet. Kopplad genom distbox och ut i förstärkaren. Apropos udda instrument... //Nemo Jag brukade hälla in en bandspelarmikrofon (stor som en prinskorv) i resonanslådan på nylonsträngen, trycka på REC+PLAY på grammofonen, höja volymen och hallelujah - så hade man en elgitarr!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 1 oktober 2004 Dela Postat 1 oktober 2004 Eftersom Rockfart har hittat en makalös sångerska kunde väl hon lägga ett vokalspår som vi gjorde musiken till... What u say Rockfart? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 1 oktober 2004 Dela Postat 1 oktober 2004 ...och...ja ni vet...sedan kan vinnaren få en plåt med muffins.... Ja 😲 Då är jag deffenetivt med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 1 oktober 2004 Dela Postat 1 oktober 2004 Annars kan ju tävlingsledningen bistå med ett vocalspår som alla får göra en låt till? Klockrent! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Nå, det börjar dra ihop sig till en tävling nu tycker jag... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 (redigerat) Ja. Kom igen nu. Man väntar. Och sedan vore det fint med ett pris. Kanske fyra timmars utbildning i mixning/produktion eller något... //Nemo Nemo och Neko = inte släkt Redigerat 13 oktober 2004 av captain nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Nae... katt och fisk går inte ihop. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 M-m-men....? Är du en katt? Tycker du ser ut som en alldeles vanlig pojke... 😕 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Jo, men jag är ungefär lika slö som en katt 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mossman Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Jag tycker att en låt som passar till datorspel hade varit kul att göra. Då menar jag främst C-64, Nes, etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Jo, men jag är ungefär lika slö som en katt 🙂 Då kanske VI är släkt 🙂😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 katt och fisk går JÄTTE bra ihop ! alla mina katter har käkat fisk 😛 som Hamma postade nån'stans: en ForumStudio Jingel (JingelBell JingelBell vingel ål the way...) 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Nu när december börjar närma sig kanske en jullåt skulle sitta fint? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 13 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 13 oktober 2004 Jag har en idé som kan vara nåt.. måste bara skaffa en pluggfri kväll och förbreda en del 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Ja, eller skrikande djur, som liksom springer över ett rött fält, med klapprande läderremmar som bånkar mot en jätteSTOR isbit som samtidigt typ kluckar som en liten liten liten bäck som rinner fram i högt gräs...va? VA? Skitabra idé? Eller va'hetter elle åxå så ba' bestämme han som hålle i tävlingen lixom, åsså ba' gö man så! Eller man kan annars ha ett litet knappt hörbart dörrgnissel som på nåt sätt inte hörs, men att man ändå anar att man ska göra stråkmusik av det, utan instrument. Men sen blir det bara svart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Bodde tar allt vi ser hemma, utom riktigaintrumment, typ Kastull, stekpanna, cyckel, allt möjlig och gör musik, bodde var skoljig 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Bodde tar allt vi ser hemma, utom riktigaintrumment, typ Kastull, stekpanna, cyckel, allt möjlig och gör musik, bodde var skoljig 😛 Yeah, typ STOMP. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Ja, eller skrikande djur, som liksom springer över ett rött fält, med klapprande läderremmar som bånkar mot en jätteSTOR isbit som samtidigt typ kluckar som en liten liten liten bäck som rinner fram i högt gräs...va? VA? Skitabra idé?Eller va'hetter elle åxå så ba' bestämme han som hålle i tävlingen lixom, åsså ba' gö man så! Eller man kan annars ha ett litet knappt hörbart dörrgnissel som på nåt sätt inte hörs, men att man ändå anar att man ska göra stråkmusik av det, utan instrument. Men sen blir det bara svart. Ja, vad överraskade vi ska bli!! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Ja, eller skrikande djur, som liksom springer över ett rött fält, med klapprande läderremmar som bånkar mot en jätteSTOR isbit som samtidigt typ kluckar som en liten liten liten bäck som rinner fram i högt gräs...va? VA? Skitabra idé?Eller va'hetter elle åxå så ba' bestämme han som hålle i tävlingen lixom, åsså ba' gö man så! Eller man kan annars ha ett litet knappt hörbart dörrgnissel som på nåt sätt inte hörs, men att man ändå anar att man ska göra stråkmusik av det, utan instrument. Men sen blir det bara svart. Lägger min röst för tonsättande av denna poesi till Studiofestival #4! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Ragga fram en liten kort filmsnutt och gör musiken till den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 14 oktober 2004 Dela Postat 14 oktober 2004 Nog med idéer! Låt nu Jazzman göra sitt och återkomma med riktlinjer samt deadlinedatum så vi får börja jobba. Drägel drägel. Inte för att jag kommer göra nå't bra, men det blir kul ändå. //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 14 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 14 oktober 2004 Nog med idéer!Låt nu Jazzman göra sitt och återkomma med riktlinjer samt deadlinedatum så vi får börja jobba. Tack nemo 😳 Bra att du hejdar dom. Jag ska se över detta i helgen, men kan inte lova att det är nåt som kommer igång på direkten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Jag ska se över detta i helgen, men kan inte lova att det är nåt som kommer igång på direkten. Skaffa inte stressmage för våran skull nu..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Nej ingen brådska Jazzman, det är helt okej om du väntar till ikväll med att annonsera festival # 4! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Nu ska vi inte ha brått. Brott lönar sig inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Nu ska vi inte ha brått. Brott lönar sig inte. inte benbrott ivarje fall 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 break a leg... bästa break kanske?.... Ush vad dålig. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.