Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har börjat tröttna på min gamla transistortopp (Peavey XXL) och har tänkt byta upp mig till en rörtopp. Och eftersom jag sällan lirar något annat än metal så passar sig den nya 5150, 6505, alldeles utmärkt. Men då är min fråga: vad är det som skiljer plusversionen åt från den vanliga, och är det värt prisskillnaden? Priset kommer inte bekymmra mig när det blir till att välja, men jag vill veta om plusversionen är värd dom extra slantarna eller om standardversionen ger mer för pengarna.

Annons
Postat

Största anledningen att välja 6505+/5150 II istället för vanliga är att rena och distkanalen har varsin EQ. Dessutom tror jag att plusversionen har ett extra förstegsrör, men jag vetifan vad man ska med det till 😱

Postat
Största anledningen att välja 6505+/5150 II istället för vanliga är att rena och distkanalen har varsin EQ. Dessutom tror jag att plusversionen har ett extra förstegsrör, men jag vetifan vad man ska med det till 😱

Aha, så på standardmodellen så ligger samma EQ på båda kanalerna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.