Jump to content
Annons

Hur parar sig flugor?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Jag hittar inte ett skit om det!

🙂

Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Gick inte att spela via Windows Media Player (blev bara en vit ruta med ett rött kryss i hörnet), men väl vid valet MPEG-4 och Quicktime.

Bakifrån verkar vara det som gäller. Åtminstone beträffande fruktflugor (det som jag själv kallar blomflugor?). Men hur är det med husflugor? Samma ställning??

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat

Jag har skrivit en berättelse. Måste förvissa mig om trovärdigheten, även om det är fiktion.

😉

musik (oregistrerad)
Postat

Njaa... det inslaget utgör 0.02 promille av berättelsen.

Men det måste ju vara rätt.

Postat
Bakifrån verkar vara det som gäller. Åtminstone beträffande fruktflugor (det som jag själv kallar blomflugor?). Men hur är det med husflugor? Samma ställning??

Jo, även vanliga flugor verkar köra bakifrån enligt mina observationer.

Leeroy (oregistrerad)
Postat

Jo, även vanliga flugor verkar köra bakifrån enligt mina observationer.

hahaha! säg att du har en bild:D

Postat

Förstod nästan att det skulle komma nån kommentar efter det där... :rolleyes:

Men det kanske räcker med att säga att man är uppvuxen på landet. Det blir en del flugor om man bor i närheten av ett stall...

Postat

Slå två flugor i en smäll har ni väl hört talas om. oftast är det ju just i själva parningsakten man klipper till dem.

För att komplicera det hela en smula så har jag ofta funderat på hur de ser på varandra att de är honor respektive hanar. Ja menar det kan ju lätt bli fel annars... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.