feffe (oregistrerad) Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 (redigerat) Bilderna är tagna med mobiltelefånen men men. -- Här sitter david och spelar lite-- --och här är david IGEN-- --OCh IGEN-- --och här är en liten bild för att få med allting-- Synthen är Flickvännens som används flitigt av henne. SJälv ska jag skaffa nån midiklaviatur så fort som möjligt. =) Your browser does not support the HTML5 audio tag så finns låten som spelas in på bilderna =) /FEffe EDIT: Nu har jag fixat länkarna o så så nu ska allting fungera! Redigerat 11 oktober 2004 av feffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 (redigerat) Uääääääähhh..jag får bara upp röda elakartade kryss där "user posted image" ska vara.. någon annan som ser vad feffe's studio ser ut som? ..eller kan herr feffe ordna.. 😉 Redigerat 28 september 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 någon annan som ser vad feffe's studio ser ut som? Vad snackar du om? Det är ju så den ser ut, ruskigt lik hans avatar för övrigt. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Uääääääähhh..jag får bara upp röda elakartade kryss där "user posted image" ska vara.. någon annan som ser vad feffe's studio ser ut som? ..eller kan herr feffe ordna.. 😉 Hallå, funkar bara bildan för mig också haha, har fått en avatar som majken skrev också 😛 hehe. kolla längst ner i min post så är det en länk till lite bilder =) /feffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Vad snackar du om? Det är ju så den ser ut, ruskigt lik hans avatar för övrigt. /Majken 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Tror det är med passagen som med så många andra, det går inte att direktlänka till en fil (mp3, jpg, etc) utifrån annan sajt. Kanske beroende på vilket IP scope surfaren kommer från eller nåt, för jag får inte heller fram några bilder - såvida jag inte klistrar in bild-länkarna för sig, då ser jag bilderna. Och nästa gång jag laddar tråden hämtas bilderna från cachen. Pass på passagen. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Man kan inte länka utifrån till dokument som ligger på passagen. Men ha det så bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 ja det ser itne ut att fungera, får väll ta att leta efter någon anna sida där man får ltie gratis utrymme. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 en liten fråga.. vad är det för mirofon?.. en stormembrans eller?.. ser ut på bilderna som att membranet inte är riktat mot gitarren??.. eller e jag helt ute o cyklar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 en liten fråga.. vad är det för mirofon?.. en stormembrans eller?.. ser ut på bilderna som att membranet inte är riktat mot gitarren??.. eller e jag helt ute o cyklar? Jag såg också det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 en liten fråga.. vad är det för mirofon?.. en stormembrans eller?.. ser ut på bilderna som att membranet inte är riktat mot gitarren??.. eller e jag helt ute o cyklar? Stormembraans microfon av märket TSM MT87S. Jag försklarade för mig kompis att han har microfonen helt fel. men han lyssnade inte. Tror ni att man kan sätta nån sorts skumgummi på ena sidan av micen o sen ha den andra sidan emot gitarren? Eller det kanske inte blir bra då? Jag ska göra lite egna tester idag, tyvärr spelar jag själv inte så mycket gitarr men man kan iaf testa! =) /feffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Såg en liten spännande bekant tidning på golvet. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusikMakaren Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Skönt att se att du kör med ASIO 😄 /Jan Olof Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 varför ska du ha skummgummi på ena sidan?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Såg en liten spännande bekant tidning på golvet. 😄 Ja haha, hade jag inte köpt studio tidningen i vintras hade jag alldrig skaffat hemma studio 😉 hehe så nu är man tvungen att fortsätta köpa, får väll ta o prenumenera snart.... /feffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Såg en liten spännande bekant tidning på golvet. 😄 Ja haha, hade jag inte köpt studio tidningen i vintras hade jag alldrig skaffat hemma studio 😉 hehe så nu är man tvungen att fortsätta köpa, får väll ta o prenumenera snart.... /feffe Gör så, det är billigare. Passa på då det är lite sånna smarta erbjudanden. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 ännu en gång.. vad skall skumgummit vara till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Dela Postat 29 september 2004 Det skall icket vara skumgummi på mikrofonen. TSM 87 är välan njurformad i karaktäristiken... Rikta den nu som det skall vara och strunta i din kompis. Han kanske spelar bas? Då kan han passa på att fixa kaffe medan du sätter miken rätt... //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 ännu en gång.. vad skall skumgummit vara till? TÄnkte sätta skumgummit på ena sidan av micen så inte rumsklangen kommer med, alltså den dåliga klangen såsom datorsurr et.c... men har lyckats mastra bort lite ljud o så nu! =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 Det skall icket vara skumgummi på mikrofonen. TSM 87 är välan njurformad i karaktäristiken... Rikta den nu som det skall vara och strunta i din kompis. Han kanske spelar bas? Då kan han passa på att fixa kaffe medan du sätter miken rätt... //Nemo Jag sa till han att jag är den som styr inspelningen o han lirar så jag bestämmer... då fick jag bestämma =P kafet får jag tyvärr fortfarande spela =P nej men så var det inte riktigt hehe. men nu är det som det ska. ska testa att spela in cello tänkte jag också =P /feffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 "men har lyckats mastra bort lite ljud o så nu! =) " ... hehe.. det är härligt med ordval =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 30 september 2004 Dela Postat 30 september 2004 ännu en gång.. vad skall skumgummit vara till? TÄnkte sätta skumgummit på ena sidan av micen så inte rumsklangen kommer med, alltså den dåliga klangen såsom datorsurr et.c... men har lyckats mastra bort lite ljud o så nu! =) Det blir nog snarare så, att om du täcker för baksidan på micen, så får du närmare funktionen av en omni-mic, i stället för njure - så då blir problemet ännu värre... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 oktober 2004 Dela Postat 1 oktober 2004 Shake that funky gitarr, men för Olsbergs skull gör dig av med mössan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 1 oktober 2004 Dela Postat 1 oktober 2004 Shake that funky gitarr, men för Olsbergs skull gör dig av med mössan 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.