Vegetal Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Jag sitter med ett litet problem, köpte ett Powercore kort där Virus pluggen medföljer. Men man kan bara köra en instans av pluggen men istället köra 4 parter. Som jag gör nu så har jag en midi kanal med pluggen på och 3 midi kanaler som skickar data till spåret där virusen ligger. Nu till dilemmat, jag vill automatisera parten som tar emot från den tredje midikanalen. Hur ska jag lyckas med detta =)
Mollin (oregistrerad) Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Jag sitter med ett litet problem, köpte ett Powercore kort där Virus pluggen medföljer. Men man kan bara köra en instans av pluggen men istället köra 4 parter. Som jag gör nu så har jag en midi kanal med pluggen på och 3 midi kanaler som skickar data till spåret där virusen ligger. Nu till dilemmat, jag vill automatisera parten som tar emot från den tredje midikanalen. Hur ska jag lyckas med detta =) Lite offtopic, men är du den riktiga "Vegetal"? Psytrance artisten?
DrivKraft Postat 10 december 2007 Postat 10 december 2007 Ehm, Du har sett att man kan bläddra mellan part 1-4 på Virusen va? Alldeless till vänster om "LOAD" knappen? Om problemet inte är att Du missat att välja rätt part att arbeta med så förstår jag inte vad det annars kan vara! Tacka vet jag multilicens! 😲 Hoppas det löser sig! Peace...
Vegetal Postat 11 december 2007 Trådstartare Postat 11 december 2007 (redigerat) Ehm, Du har sett att man kan bläddra mellan part 1-4 på Virusen va? Alldeless till vänster om "LOAD" knappen? 😛 Om problemet inte är att Du missat att välja rätt part att arbeta med så förstår jag inte vad det annars kan vara! Tacka vet jag multilicens! 😕 Hoppas det löser sig! Peace... Ehhhhmmmm Ja det jag fullt medveten om, men det var inte frågan, frågan var hur man automatisera part 2,3,4 i abletons sequencer. Part 1 syns klart och tydligt i drop-menyn över automatiserbara parametrar. Redigerat 11 december 2007 av Vegetal
Vegetal Postat 11 december 2007 Trådstartare Postat 11 december 2007 Lite offtopic, men är du den riktiga "Vegetal"? Psytrance artisten? 😛 Stämmer, hur så =)
Mollin (oregistrerad) Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Lite offtopic, men är du den riktiga "Vegetal"? Psytrance artisten? 😆 Stämmer, hur så =) Gillar din musik! 😉 Skoj att du är på forumet!
Andy_L Postat 19 december 2007 Postat 19 december 2007 Jag sitter med ett litet problem, köpte ett Powercore kort där Virus pluggen medföljer. Men man kan bara köra en instans av pluggen men istället köra 4 parter. Som jag gör nu så har jag en midi kanal med pluggen på och 3 midi kanaler som skickar data till spåret där virusen ligger. Nu till dilemmat, jag vill automatisera parten som tar emot från den tredje midikanalen. Hur ska jag lyckas med detta =) Öppna en flerkanals synthplugg i Live på ex kanal 1. Sedan tar du och öppnar en till midikanal då öppnar du den knappen. Sedan kollar du på kanalerna så det ser ut så här: http://bp0.blogger.com/_FH7HiWpvu7w/R2kHUf...00-h/iolive.jpg Sedan väljer du namnet på den kanalen som synthen ligger på i midi output rutan och väljer kanalnummer..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.