Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter med ett litet problem, köpte ett Powercore kort där Virus pluggen medföljer. Men man kan bara köra en instans av pluggen men istället köra 4 parter. Som jag gör nu så har jag en midi kanal med pluggen på och 3 midi kanaler som skickar data till spåret där virusen ligger. Nu till dilemmat, jag vill automatisera parten som tar emot från den tredje midikanalen.

Hur ska jag lyckas med detta =)

Annons
Mollin (oregistrerad)
Postat
Jag sitter med ett litet problem, köpte ett Powercore kort där Virus pluggen medföljer. Men man kan bara köra en instans av pluggen men istället köra 4 parter. Som jag gör nu så har jag en midi kanal med pluggen på och 3 midi kanaler som skickar data till spåret där virusen ligger. Nu till dilemmat, jag vill automatisera parten som tar emot från den tredje midikanalen.

Lite offtopic, men är du den riktiga "Vegetal"? Psytrance artisten? :rolleyes:

Postat

Ehm, Du har sett att man kan bläddra mellan part 1-4 på Virusen va? Alldeless till vänster om "LOAD" knappen? :rolleyes:

Om problemet inte är att Du missat att välja rätt part att arbeta med så förstår jag inte vad det annars kan vara!

Tacka vet jag multilicens! 😲

Hoppas det löser sig!

Peace...

Postat (redigerat)
Ehm, Du har sett att man kan bläddra mellan part 1-4 på Virusen va? Alldeless till vänster om "LOAD" knappen? 😛

Om problemet inte är att Du missat att välja rätt part att arbeta med så förstår jag inte vad det annars kan vara!

Tacka vet jag multilicens! 😕

Hoppas det löser sig!

Peace...

Ehhhhmmmm Ja det jag fullt medveten om, men det var inte frågan, frågan var hur man automatisera part 2,3,4 i abletons sequencer. Part 1 syns klart och tydligt i drop-menyn över automatiserbara parametrar.

Redigerat av Vegetal
Mollin (oregistrerad)
Postat
Lite offtopic, men är du den riktiga "Vegetal"? Psytrance artisten? 😆

Stämmer, hur så =)

Gillar din musik! 😉 Skoj att du är på forumet!

Postat

ioknapp.jpg

Öppna en flerkanals synthplugg i Live på ex kanal 1. Sedan tar du och öppnar en till midikanal

då öppnar du ioknapp.jpg

den knappen.

Sedan kollar du på kanalerna så det ser ut så här:

http://bp0.blogger.com/_FH7HiWpvu7w/R2kHUf...00-h/iolive.jpg

Sedan väljer du namnet på den kanalen som synthen ligger på i midi output rutan och väljer kanalnummer..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.