Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej...jag har fåttm ycket hjälp av artiklar i Studio om sid typer av ljud...( subbar och scream funkar långt...men...

dock .....känner någon till ett rent SID station refill ..

Allt är intressant..

hej och hå

R 😄

Annons
Postat

e du ute efter de riktigt krusiga 8bit ljudet då eller??

annars finns det mkt i reasondelen på forumet som är läsvärt.

Postat

Sid Station är en hårdvara från svenska Elektron och inte en Refill. Däremot finns det någon enstaka refill som är är en avsamplad Sid Station, som exempelvis TranSID ReFill.

Sedan finns förstås även mjukvarupluggar som emulerar sid-chippet, men det är till inspelningsprogram och inte till Reason.

Postat

Du hittar en del i Factory Soundbank / ALL Instrument patches / Synth lead

Postat (redigerat)

hej..och tackar...för alla svar.....jag har hittat de referenser ni anger...jag trodde någon hade ngt mer...ljudet får jag skruva på , idf 😛 ...som sagt...

cudos all

R 🙂

Redigerat av ronnybengt
Postat
ljudet får jag skruva på , idf 😛 ...som sagt...

sannerligen.. det är liksom tanken med alla knappar o rattar.

Postat

..yepp...ett riktigt hack job....btw...kan rekommendera lite inspirations länkar: www.slayradio.com och www.lemon64.com

god jul

R

Postat
..yepp...ett riktigt hack job....btw...kan rekommendera lite inspirations länkar: www.slayradio.com och www.lemon64.com

god jul

R

och www.c64.org www.c64.com

www.remix64.com <- där vi snackar SID-låts remixar 🙂

Postat

god jul

R

och www.c64.org www.c64.com

www.remix64.com <- där vi snackar SID-låts remixar 😎

just det..de är fantastiska!!! 😕

Postat

Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😕

Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik.

Postat
Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😲

Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik.

kjo då den har jag...läst många gånger....jag bara ville kolla marknadsläget lite...om det dykt ipp något jag missat med SID smak

R

Postat
Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😄

kjo då den har jag...läst många gånger....jag bara ville kolla marknadsläget lite...om det dykt ipp något jag missat med SID smak

R

Detta är vad jag har tweak fram för nåt år sen, tweakar fortfarande 🙁

http://trace.ziphoid.com/c64_patches/c64patches.htm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.