ronnybengt Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Hej...jag har fåttm ycket hjälp av artiklar i Studio om sid typer av ljud...( subbar och scream funkar långt...men... dock .....känner någon till ett rent SID station refill .. Allt är intressant.. hej och hå R 😄
IDF Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 e du ute efter de riktigt krusiga 8bit ljudet då eller?? annars finns det mkt i reasondelen på forumet som är läsvärt.
Björn Olsberg Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Sid Station är en hårdvara från svenska Elektron och inte en Refill. Däremot finns det någon enstaka refill som är är en avsamplad Sid Station, som exempelvis TranSID ReFill. Sedan finns förstås även mjukvarupluggar som emulerar sid-chippet, men det är till inspelningsprogram och inte till Reason.
Assar Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Du hittar en del i Factory Soundbank / ALL Instrument patches / Synth lead
ronnybengt Postat 6 december 2007 Trådstartare Postat 6 december 2007 (redigerat) hej..och tackar...för alla svar.....jag har hittat de referenser ni anger...jag trodde någon hade ngt mer...ljudet får jag skruva på , idf 😛 ...som sagt... cudos all R 🙂 Redigerat 6 december 2007 av ronnybengt
IDF Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 ljudet får jag skruva på , idf 😛 ...som sagt... sannerligen.. det är liksom tanken med alla knappar o rattar.
ronnybengt Postat 7 december 2007 Trådstartare Postat 7 december 2007 ..yepp...ett riktigt hack job....btw...kan rekommendera lite inspirations länkar: www.slayradio.com och www.lemon64.com god jul R
Trace Postat 7 december 2007 Postat 7 december 2007 ..yepp...ett riktigt hack job....btw...kan rekommendera lite inspirations länkar: www.slayradio.com och www.lemon64.com god jul R och www.c64.org www.c64.com www.remix64.com <- där vi snackar SID-låts remixar 🙂
ronnybengt Postat 8 december 2007 Trådstartare Postat 8 december 2007 ..yepp...ett riktigt hack job....btw...kan rekommendera lite inspirations länkar: www.slayradio.com och www.lemon64.com god jul R och www.c64.org www.c64.com www.remix64.com <- där vi snackar SID-låts remixar 😎 just det..de är fantastiska!!! 😕
allansson Postat 8 december 2007 Postat 8 december 2007 Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😕 Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik.
ronnybengt Postat 9 december 2007 Trådstartare Postat 9 december 2007 Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😲 Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik. kjo då den har jag...läst många gånger....jag bara ville kolla marknadsläget lite...om det dykt ipp något jag missat med SID smak R
Trace Postat 9 december 2007 Postat 9 december 2007 Var det inte en artikel/ett tips i Studio för några månader sen som visade hur man fick lite C64-sound med Reason? 😄 Jorå, det var minsann i 6-07. Har du tagit en titt på den? Det var visst inte för att få specifikt SID-sound, utan hur man använder Reason för att göra gammeldags tvspels-musik. kjo då den har jag...läst många gånger....jag bara ville kolla marknadsläget lite...om det dykt ipp något jag missat med SID smak R Detta är vad jag har tweak fram för nåt år sen, tweakar fortfarande 🙁 http://trace.ziphoid.com/c64_patches/c64patches.htm
ronnybengt Postat 10 december 2007 Trådstartare Postat 10 december 2007 TAck mannen ..men jag hade den redan...har du mer på lager så finns det ett intresse i alla fall hos mig 🙂 R
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.