linuskarlsson Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Jag har hittat en billig K-Station som jag tänkte köpa. Jag använder reason och har redan en midisynth. Denna kan man inte göra egna ljud med. Utan man ställer in ljuden som vanligt i mixern. Min fråga är: Hur gör jag då om jag kopplar in en K-Station som man gör ljuden själv? Har suttit och tänkt lite. Jag försökte tänka logiskt men kom inte på något. Snälla. Hjälp mig!
mickeand (oregistrerad) Postat 7 december 2007 Postat 7 december 2007 Kan egentligen för lite om Reason, men eftersom ingen annan svarat så... Om jag försått det rätt så kan inte Reason hantera audio in/ljudinspelning eller externa midi-inheter. I tex Cubase kan du skicka MIDI från MIDI-spåren i sequencern till din K-station och sedan ta in ljudet från synten tillbaka in i Cuabse via audio-spår, men detta är inte möjligt i Reason. Ljudinspelning och att kunna använda tredjepartsinstrument och -effekter i programmet är funktioner användarna, och Propellerheads, ofta debaterar om de hör hemma i programmet eller ej.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.