Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har hittat en billig K-Station som jag tänkte köpa. Jag använder reason och har redan en midisynth. Denna kan man inte göra egna ljud med. Utan man ställer in ljuden som vanligt i mixern. Min fråga är: Hur gör jag då om jag kopplar in en K-Station som man gör ljuden själv? Har suttit och tänkt lite. Jag försökte tänka logiskt men kom inte på något. Snälla. Hjälp mig!

Annons
mickeand (oregistrerad)
Postat

Kan egentligen för lite om Reason, men eftersom ingen annan svarat så...

Om jag försått det rätt så kan inte Reason hantera audio in/ljudinspelning eller externa midi-inheter. I tex Cubase kan du skicka MIDI från MIDI-spåren i sequencern till din K-station och sedan ta in ljudet från synten tillbaka in i Cuabse via audio-spår, men detta är inte möjligt i Reason.

Ljudinspelning och att kunna använda tredjepartsinstrument och -effekter i programmet är funktioner användarna, och Propellerheads, ofta debaterar om de hör hemma i programmet eller ej.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.