Jump to content
Annons

Hemsida ventilation.se.dinstudio.se

Recommended Posts

ventknut (oregistrerad)
Postat

[si

ze=4][/size]Hej jag undrar över om man kan få klarhet i,VARFÖR är det ingen som frågar och undrar om ventilation på min hemsida.

Jag är 64 år och blir snart pensionär,därför försöker jag att få en meningsfull sysselsättning.

Dessutom kanske det kan bli tillskott till kassan.Men det går ju att fråga gratis!!

Jag är grön i data,undrar om jag uttrycker mig FEL ni vet genartionsproblem.

Ps. hoppas ni har översende med mitt första inlägg. PS.h-sidan har ca325 st. tryckningar.

Dessutom kommer sida fram i sökmotorerna. HEJ VENTKNUT

Annons
Postat (redigerat)
[si

ze=4][/size]Hej jag undrar över om man kan få klarhet i,VARFÖR är det ingen som frågar och undrar om ventilation på min hemsida.

Jag är 64 år och blir snart pensionär,därför försöker jag att få en meningsfull sysselsättning.

Dessutom kanske det kan bli tillskott till kassan.Men det går ju att fråga gratis!!

Jag är grön i data,undrar om jag uttrycker mig FEL ni vet genartionsproblem.

Ps. hoppas ni har översende med mitt första inlägg. PS.h-sidan har ca325 st. tryckningar.

Dessutom kommer sida fram i sökmotorerna. HEJ VENTKNUT

Hej!

Så kul att det inte bara är yngre förmågor som gör sig hörda och synliga är på forumet!

Men jag är rädd att jag antingen missförstår dig eller att jag bara har missat någonting,

för jag undrar vad du har för hemside-adress och vad du egentligen menar när du säger att du "undrar varför ingen ställer frågor om ventilation"?

Men jag kanske förstår det hela bättre om jag går in på din hemsida?

Tala om vad du har för hemside-adress så ska jag titta in på den så kanske mina frågetecken faller på sin plats.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Redigerat av Ludgo-Pelle
Postat (redigerat)

Kanske marknadsför du sidan fel.

Kanske den inte syns i sökmotorer pga feloptimerad kod eller fel sökord.

Och hur vi ska svara på Varför folk inte frågar dig om ventilation är som att undra

varför ingen frågar Reinfeldth om skorstenar..

Tala om vad du har för hemside-adress så ska jag titta in på den så kanske mina frågetecken faller på sin plats.

Ehhmmm ... ventilation.se.dinstudio.se

Redigerat av Piccazzo
Postat (redigerat)
Hej jag undrar över om man kan få klarhet i,VARFÖR är det ingen som frågar och undrar om ventilation på min hemsida.

Hej!

Sidan ventilation.se.dinstudio.se ligger under dinstudio.se, ett ställe där man kan lägga upp hemsidor. Detta forum heter studio.se och handlar om musik. 🙂

Redigerat av Thomas
Postat

För att väcka folks intresse här i Studio-forumet, så ska du kanske lägga upp lite allmän info på hemsidan om ljudfällor i ventilationen - och lite förklaringar om varför man ska ha till-luft alternativt frånluft i olika sammanhang.

De flesta med hemstudio tittar dock öht inte på sådant, utan det är först när man är på gång och ska bygga lite mer specifika studioutrymmen - som är ordentligt ljudisolerade i övrigt - som ventilationen kommer upp på agendan...

Postat

Jaha, okay Knut....tack för ditt svar!

Har nu tittat lite på din hemsida. Sidan är ett mycket bra initiativ tycker jag och personligen tycker jag att ämnet ventilation är väldigt intressant för egen del. Men mycket omfattande och därför väldigt svårt. Rimligen så har du mycket goda kunskaper i detta som skulle kunna vara till stor nytta för de som vill isolera sina musikrum/lokaler så att fortplantning inte sker i så stor utsträckning i t.ex. ventilationssystem. Ett problem som för många är ett rent gissel. Beräkningar av luft/ljudtransport, ljudfällor mm. är ju inte det lättaste direkt!

Det jag reflekterar över på din hemsida är att det är en hel del felstavningar mm och att den är lite otydlig i informationen. Kanske lite rörig också. Själv skulle jag nog satsa lite på att "städa" upp i all information och göra informationen tydligare. Enkelhet ger ofta även en tydlighet och det tror jag är jätteviktigt på en hemsida. Korta men tydliga förklaringar. I listan på vänster sida så har du t.ex. allra längst ner någonting som heter

"Titta på www". Varför inte döpa om den till "Länkar" istället? Allra längst upp har du "Svar Till Brukarn".

Varför inte "Svar På Vanliga Frågor" samt en egen rubrik som kan heta "Här Kan Du Ställa Frågor Om Ventilation" eller någonting liknande. Eller kanske bara kort och gott "Frågor & Svar".

Ja, jag är ingen expert på hemsidor alls, men ville bara delge mina spontana reaktioner av mitt första-intryck.

Tror att du kan göra sidan bättre och att steg för steg utveckla den så att den blir riktigt bra. En annan viktig sak är att sidan ska vara lätt att hitta då man skriver in sök-ord som t.ex. "ventilation" i t.ex. Google.

-"Det gäller ju att synas" sa Ray Charles!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

ventknut (oregistrerad)
Postat
Jaha, okay Knut....tack för ditt svar!

Har nu tittat lite på din hemsida. Sidan är ett mycket bra initiativ tycker jag och personligen tycker jag att ämnet ventilation är väldigt intressant för egen del. Men mycket omfattande och därför väldigt svårt. Rimligen så har du mycket goda kunskaper i detta som skulle kunna vara till stor nytta för de som vill isolera sina musikrum/lokaler så att fortplantning inte sker i så stor utsträckning i t.ex. ventilationssystem. Ett problem som för många är ett rent gissel. Beräkningar av luft/ljudtransport, ljudfällor mm. är ju inte det lättaste direkt!

Det jag reflekterar över på din hemsida är att det är en hel del felstavningar mm och att den är lite otydlig i informationen. Kanske lite rörig också. Själv skulle jag nog satsa lite på att "städa" upp i all information och göra informationen tydligare. Enkelhet ger ofta även en tydlighet och det tror jag är jätteviktigt på en hemsida. Korta men tydliga förklaringar. I listan på vänster sida så har du t.ex. allra längst ner någonting som heter

"Titta på www". Varför inte döpa om den till "Länkar" istället? Allra längst upp har du "Svar Till Brukarn".

Varför inte "Svar På Vanliga Frågor" samt en egen rubrik som kan heta "Här Kan Du Ställa Frågor Om Ventilation" eller någonting liknande. Eller kanske bara kort och gott "Frågor & Svar".

Ja, jag är ingen expert på hemsidor alls, men ville bara delge mina spontana reaktioner av mitt första-intryck.

Tror att du kan göra sidan bättre och att steg för steg utveckla den så att den blir riktigt bra. En annan viktig sak är att sidan ska vara lätt att hitta då man skriver in sök-ord som t.ex. "ventilation" i t.ex. Google.

-"Det gäller ju att synas" sa Ray Charles!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle DET VAR BRA ATT DU DELADE MED DIG (DET MED KANALGENOMTRÄNGNINGAR OM LJUD;

OLIKA BAND & SVÄNGNINGAR !!!! ETT TIPS MAN LÄGGA IN LJUDFÄLLOR!! MED BÖJNING;

SAMT ÄNDRA AREA SÅ ATT MAN FÅR OLIKA LUFTHASTIGHETER: knut

Postat

Hälsningar:

Ludgo-Pelle DET VAR BRA ATT DU DELADE MED DIG (DET MED KANALGENOMTRÄNGNINGAR OM LJUD;

OLIKA BAND & SVÄNGNINGAR !!!! ETT TIPS MAN LÄGGA IN LJUDFÄLLOR!! MED BÖJNING;

SAMT ÄNDRA AREA SÅ ATT MAN FÅR OLIKA LUFTHASTIGHETER: knut

Jo, det gäller ju att "krossa sönder" ljudvågorna/luften så att de inte fortsätter att vandra och en böjning i kombination med isolerade luftfickor är väl ett bra trick antar jag. När man isolerar väggar, golv och tak

så kan man ju utnyttja luftens egenskaper så att luften används som ett slags isoleringsmaterial i sig

om man bara gör detta på rätt sätt. Gissar att principen är liknande när det gäller ventialtionstrummor också.

Och när man bygger t.ex. fönster mellan kontrollrum och studiorum så utnyttjar man ju både luften mellan rutorna och man skär av olika frekvenser genom olika tjocklekar på rutorna i kombination med rutans vinklar samt mellanrummen mellan rutorna. Ganska intressant vad luft kan åstadkomma i både positiv och negativ bemärkelse!

Ett tips till dig är att du (nästan längst ner) på denna sida kan välja en rubrik som heter "Generellt" och

att du där hittar en under-rubrik som heter "Studiobygge". Där hittar du säkerligen en hel del trådar som skulle kunna fånga din uppmärksamhet och där din kunskap omvänt säkerligen skulle kunna vara till stor nytta för både frågeställaren/trådskaparen och de som skriver inlägg här. Ha lite uppmärksamhet samt visa dig på sidorna som finns under rubriken "Studiobygge" så kommer du nog att få en del frågor tror jag!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.