belamyelectronic Postat 5 december 2007 Postat 5 december 2007 Belamy electronic bas. Jag har nyligen kommit över en bas av märket Belamy electronic. Har försökt att finna info om denna på nätet men har ej lyckats. 😛 Basen ser lite ut som fenders jazzbas men den här har en mycket speciell inbyggd " effect box " där man kan ställa in te.x " boost,phase,trebble,distortion " allt detta drivs av ett 9v batteri. Är mycket intreserad i vilken som helst information någon kan ha om denna mycket speciella bas och jag kan även maila bilder till er som tror er veta något om den och vad den kan vara värd? ( om man ska höja hemförsäkringen eller inte) 😲 Mvh Andreas S
Stinkey Zwei Postat 5 december 2007 Postat 5 december 2007 Kolla i gamla guitar player magazine på nätet. Jag tycker mig känna igen beskrivningen från ngra annonser på gitarrer och basar från ca sjuttitalet.
belamyelectronic Postat 5 december 2007 Trådstartare Postat 5 december 2007 Kolla i gamla guitar player magazine på nätet. Jag tycker mig känna igen beskrivningen från ngra annonser på gitarrer och basar från ca sjuttitalet. har kikat runt lite där.. men finner ej något om Belamy 😏 men tackar för tipset 🙂
Menge Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 (redigerat) Tjena Jag hade också en sån, ca 1984-1990. Köpte den för 2000 spänn inkl case och en fantastisk 50W rörförstärkare av märket JBN (eller möjligen JNB). Skänkte bort den till en polare, tror att han har den kvar i någon studio nånstans, om det nu inte är den du kommit över. Jag har tyvärr inte någon mer information. Tror inte du behöver höja hemförsäkringen... Förutom den otroligt unika effektboxen var den rätt kass om jag får säga det själv. Redigerat 9 januari 2009 av Menge
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.