tAUG Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 Tjena, det är en sak jag har funderat lite över min gura.. När jag drar på bra med volym och släpper strängarna så uppkommer det ett lätt *burr* men det räcker med att jag bara tar på strängarna uppe vid huvudet för att det ska sluta. Jag får för mig att det skulle vara något sorts jordfel. Är det ett vanligt fel eller? Iaf två andra Gibsons som jag har lirat på har haft samma problem, vad jag kommer ihåg. Är det nåt man kan göra? Tack på förhand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 december 2007 Dela Postat 5 december 2007 halvdassig jord i gitarren? ingen jord i vägguttaget?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 5 december 2007 Trådstartare Dela Postat 5 december 2007 halvdassig jord i gitarren?ingen jord i vägguttaget?? Nja det tror jag nog inte. Jag snackade med en snubbe förut som sa att man brukade göra något för att bli av med det där.. Ingen som känner igen sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 6 december 2007 Trådstartare Dela Postat 6 december 2007 Är det alltså ingen som har någon annan idé? Det här forumet kryllar väl med gitarrkunnare? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 Det låter absolut som ett jordproblem... har du jordade uttag där du lirar? Tycker Idfs förslag låter helt rimliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 6 december 2007 Trådstartare Dela Postat 6 december 2007 Det låter absolut som ett jordproblem... har du jordade uttag där du lirar? Tycker Idfs förslag låter helt rimliga. Jordade uttag är det definitivt, men kasst jordad gitarr, möjligtvis.. Vad gör man om det är så då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.