feffe (oregistrerad) Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 (redigerat) http://hem.passagen.se/stund/mp3/ Låten heter Gryningsdimma.mp3 (david kom på namnet) Första inspelningen här hemma, för övrigt första också, egentligen bara ett test. för att se vad de nya grejerna jag inhandlade igår funkar o så. Min kompis David Fernandez som improviserade på gitarren. Ljudkort: e-mu 0404 Mixerbord:Behringer Eurorack UBB02 Mic: TSM MT87S Program: Cubasis vst4 Ja det låter som det gör, min dator surrar väldigt mycket. Takfläkten glömdes att stängas av så den surrar. Flickvännen tittar på tv i det andra rummet. OCh mixen för övrigt hade lite låg volym märkte jag sedan. Men Kul är det, kommer väll lite sång någon gång o fortsättning på låten! =) Redigerat 28 september 2004 av feffe
Oski Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Jo det var fint. Det var kort och jag kommer inte på mycket att säga. Det finns liksom inte så mycket att prata om heller. fortsätt så eller nåt 😆
Straka Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Jag tycker att det låter lite bummligt (kan man säga så...? 😆 ) om kompgitarren. Prova att flytta runt micken och mecka lite med eqn... Annat än det kan jag bara säga, ha det så kul med de nya prylarna 😆
feffe (oregistrerad) Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Problemet var att jag och min kompis var så ivriga att spela in att vi stressade som fan för att få in det. det var bara improvisation. Ska se nu när han har nått planerat att spela in på guran, då fungerar det nog bättre får man hoppas! Kommer någ en riktig låt snart får jag hoppas! =) /Feffe
Egghuvud Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Stäm gitarren http://www.hitsquad.com/smm/programs/AP_Guitar_Tuner/ Fungerar bra. Sedan får du göra lite mer låt innan du postar demo. Det där var ju ingenting 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.