Jimi Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 Hej! Jag kommer inte åt forumet när jag ansluter via Upunet-S (studentnätet i uppsala) och använder proxy server. Jag får då bara ett meddelande om att prefetching inte är tillåtet. Är det ett kännt problem? Finns det något man kan göra åt det?
Björn Olsberg Postat 5 december 2007 Postat 5 december 2007 Inget jag känner till och jag behöver mer information för att kunna gå vidare: 1. Kommer felmeddelandet från Studio forum eller från proxyn du surfar genom? 2. Gäller det bara Studio forum eller har det dykt upp även på andra sajter? 3. Varför använda prefetch? (Kanske missar jag något stort här). Är detta något som ställs in i proxyn, eller via någon programvara som är installerad på datorn du surfar ifrån? Är du osäker på något, kontakta supporten för Upunet-S (support@student.uu.se) och återkom i tråden.
Mollin (oregistrerad) Postat 5 december 2007 Postat 5 december 2007 Det kan inte vara så att dom har blockerat sidan på något vis? eller kan du surfa på alla andra sidor utan problem?
Nexustwins Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Det kan inte vara så att dom har blockerat sidan på något vis? eller kan du surfa på alla andra sidor utan problem? Tveksamt, eftersom min skola inte får blockera elever att komma in på utvalda sidor. Kanske inte är så i uppsala, men det är bara en tanke.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.