Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Okej, lägger alla korten på bordet.

Jag spelar in via adobe audition 1,5 och använder en liten behringer pre-amp för att koppla mic eller keyboard till datorn.

Förut spelade jag in med mic, vokal, på programmet adobe audition och det funkade utmärkt, dvs ja spelade bara in min röst.

Men nu har jag kopplat en keyboard till pre-ampen, och vidare till datorn, spelar in på adobe audition, med ett klipp från en låt jag vill lägga till effekter med genom --> keyboarden. Men när jag spelar in spelar den även in klippet som jag hör medan jag spelar in.. Inte så svårt att förstå hoppas jag.. Men, vad är problemet? Det borde ju vara någon enkel inställning tycker man eftersom det funkade alldeles utmärkt med mikrofonen förut. Hjälp tack!

Måste även påpeka att detsamma händer när man spelar in på "ljudinspelaren" här på windows, trycker jag på record där så spelas t.ex låten jag lyssnar på också in. Måste vara någon inställning, risken har ökat när jag upptäckte detta..

Väldigt tacksam för svar, eller ledtrådar, eller vad som helst jag kan utgå ifrån.

Redigerat av breakmegamix
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.