Wernborg Postat 5 december 2007 Postat 5 december 2007 Skriktoner i daglig gitarristtal alltså 😄 Ja, eftersom du sitter med en bas på din avatar så tror jag att du är ensam om de uttrycket! 🙂 Aldrig hört! Shit. Sagt fel i alla år då. 🙂
tAUG Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Funkar lika bra på akustiskt. I och för sig, men jag skulle rekommendera dig att öva med så mycket dist som möjligt. Ju mer dist, desto lättare är det. Träna dessutom på g-strängen (alternativt b ). Det är nog den som "fungerar" bäst till att börja med. Att det funkar "lika bra" är väl ändå att krydda. Det är ju 100x lättare att göra det på elgitarr med hög dist Fast jag tycker inte det är svårare på akustiskt. Det är ju precis samma teknik. Klart du inte får samma svar som med distat men tekniken är ju detsamma. Ja iof, men man behöver inte vara lika duktig när man gör det med distad elgura som med ackegura, det lär du väl hålla med om? 😉 Fast när man väl har tekniken inne är det samma sak
databoxen (oregistrerad) Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 TACK TACK till alla som bidragit med information i detta heta ämne som övertoner! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.