emser Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 (redigerat) En truddelutt med pvc-rör & vispar. Speciellt nöjd med den surbända guran och zynten. * LÅTNAMN: center of the core * ARTIST/GRUPP: emser * KOMPOSITÖR: emser * PRODUCENT:emser * INSPELNINGSÅR:2004 * FORMAT: mp3 * STATUS: Färdig demo EDIT: Håller på och försöker klura ut lite hur mastering funkar 😆 Någon som har någon åsikt om denna om-mastering? /emser Center_of_the_core_tc..mp3 Redigerat 3 september 2007 av Olsberg Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Mossman Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Schysst. låten får mig att tänka på Meat puppets, fast lite modernare ljudbild.
Egghuvud Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Nu kan man ju inte låta bli att jämföra med dina övriga alster och då haltar det lite. Ljudbilden är om något intressant, men inte lika genomtänkt eller välproducerad som de andra grejorna. Det känns mer som en lekfull grej. Sången är sisådär tycker jag. Den håller, men inte mer. Jag skulle vilja att det var lite mer dynamik, - att du tog i lite eller pressade dig lite grann iallafall under någon del av det hela. Annars är risken att det bara blir snyggt och att det gränsar till ointressant om du förstår vad jag menar. Ljudet och produktionen i övrigt är rasande snyggt. Bra låt och sådär, men mer än en fyra blir det inte 😄
emser Postat 29 september 2004 Trådstartare Postat 29 september 2004 Håller helt med! Tyvärr är det jag som sjunger och då blir det lite knas. Låten är bara en pryl som blev till när jag spelade in den där flöjtliknande prylen som är ett pvc-rör som jag tutar i. Inget seriöst försök alltså. /emser
ViktorDenStore Postat 29 september 2004 Postat 29 september 2004 Oj, detta va bra, men lite annorlunda musik 😄Beatles VS ? Haha, aja, det låter ju bra faktiskt, snygga virvlar 😉
laslo Postat 30 september 2004 Postat 30 september 2004 Detta var grymt! Lite för mycket sång och lite för "snygg" sång. Vill ha mer skruvad sång. Tvärt emot Ägget så tycker jag att du ska ta i mindre. Lite skörare. Och inga stämmor. Det instrumentala partierna är ju underbara. Kanske ett psykadeliskt femminuters instrumentmalande i slutet, àla 70-tal.
emser Postat 24 oktober 2005 Trådstartare Postat 24 oktober 2005 En gammal pryl som nägon mer kanske vill tycka till om. /emser
Eternal Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 (redigerat) Helt Ok! Tror Nad Sylvain kommer gilla detta riktigt mycket! Edit: pluspoäng för att mitt "nick" är med i texten! Redigerat 24 oktober 2005 av Eternal
karl Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 En gammal pryl som nägon mer kanske vill tycka till om. /emser med risk för att bli tjatig... 🙂 likes it
emser Postat 24 oktober 2005 Trådstartare Postat 24 oktober 2005 En gammal pryl som nägon mer kanske vill tycka till om. /emser med risk för att bli tjatig... 🙂 likes it Sådant tjat sliter inte 😳
Hellpig Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Cool låt, lite svag mix men det är kanske den känslan du ville få fram. Jag hade gillat lite mer dynamisk vispvirvel, lite mer tryck på en del partier för att lyfta fram dem. Betyg 4.
Nad Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Fan vad Du är bred man! Bäst gillar jag den skruvade synten (högfrekventa). Det andas lite Gabriel, men även tidig Traffic. Helt klart mysigt. Kan inte riktigt kritisera detta, eller "leta fel". Den är lite kort bara. 🙂 Kul låtidé.
Richie76 Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Inte riktigt min påse nötter gällande musiksmak.. Ibland lite slarv oxå på sången men har hört några låtar nu och gillar din röst.. lite speciell(trademark) 😉 Kanon mix och riktigt sköna trummor och bas, känner lite hippievibbar ibland.. eller..? Kör på, Emser! 😎
emser Postat 25 oktober 2005 Trådstartare Postat 25 oktober 2005 Fan vad Du är bred man! Bäst gillar jag den skruvade synten (högfrekventa).Det andas lite Gabriel, men även tidig Traffic. Helt klart mysigt. Kan inte riktigt kritisera detta, eller "leta fel". Den är lite kort bara. 🙂 Kul låtidé. Ha ha ha..., den skruvade synthen är ett pvc-rör som jag försökte bygga om till en tvärflöjt. Funkade väl sådär. 🙂 Det här är bara en liten pryl som växte fram ur denna pvc-pryl. Tack för era kommentarer. /emser
remidjen Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 Gillade absolut refrängen men hade lite svårt för det första partiet innan refrängen. Nu sitter jag förstås vid min jobb-laptop med totalt avsaknad av bas, men det är en lätt disonant gitarrton (eller synth?) som hos mig blir så tydlig att den stör. Vispar är förresten alltid snyggt! Har du mickat upp en virvel, är det samplat eller kör du trumtrumprogram och vilket isåfall (letar själv efter vispar)?
Danabacken Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 (redigerat) Tycker den är lite slapp o slö, det händer inte mycket. Men det var en skön dub-känsla i låten! Lite jazzigt, kanske? 🙂 Nej, men det här låter bra! 🙂 Men jämför man med dina förra låtar så är det kanske lite Nja sådär! 🙂 \Dana Redigerat 25 oktober 2005 av Danabacken
emser Postat 25 oktober 2005 Trådstartare Postat 25 oktober 2005 Gillade absolut refrängen men hade lite svårt för det första partiet innan refrängen. Nu sitter jag förstås vid min jobb-laptop med totalt avsaknad av bas, men det är en lätt disonant gitarrton (eller synth?) som hos mig blir så tydlig att den stör. Vispar är förresten alltid snyggt! Har du mickat upp en virvel, är det samplat eller kör du trumtrumprogram och vilket isåfall (letar själv efter vispar)? Halloj, Visparna är BitBeats samplingar som egentligen är till LM4:an men även funkar i Battery som jag använder. Både synthen och guran ligger och balanserar på en disonant knivegg. Tycker det låter ganska ok här hos mig. 😉 Tack för lyssnandet /emser
emser Postat 25 oktober 2005 Trådstartare Postat 25 oktober 2005 Tycker den är lite slapp o slö, det händer inte mycket. Men det var en skön dub-känsla i låten! Lite jazzigt, kanske? 🙂Nej, men det här låter bra! 😎 Men jämför man med dina förra låtar så är det kanske lite Nja sådär! 😉 \Dana He he Dana, ibland känns det helt enkelt skönt att bara haspla ur sig något med vänsterhanden. Detta är ingen ursäkt, men jag hajjar vad du menar. 😛 Tack /emser
pwayne Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Kalas igen! Kanske inte hit-låten men det kan/skall inte alla var heller. Klart Beatles-vibbar. Tycker din sång funkar utmärkt; personlig och känslig. Använd aldrig AUTO-Tune! De små "felen" (och dom är små), förstärker bara känslan. Mastringen? OBS! Har bara lyssnat i lurar. Den nya är klarare, sången känns närmare, mer briljans och det är bra på ett sätt. (möjligen lurar jag mig på mer komprimering=upplevelse av högre volym) Den gamla mastringen är lite mer "typisk" till låten, mjuk lite analog, lite lo-fi, lite vinyl. Kan inte välja! Men som sagt jag har lyssnat i lurar. Hur som helst, det vore kul att höra en hel platta med dig, där olika låtar bildar en helhet! Men jag är tålmodig 😄 ; JAG VÄNTAR 😆😄 !!
equality Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Gillar om-mastringen bättre. Visparna låter luftigare och ö h t mer dynamik. Gör att man tycker ljudkvalitén är bättre på denna. Hooken med "flask-blås"-synthen är ju genial men det visste du innan...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.