Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej. irriterar mig lite lätt på att jag inte kan spela in bredvid min lilla lilla macbook.

hemma och i studio löser man ju det genom att helt enkelt ställa undan den och köra

med extern skärm. lite synd att man inte kan koppla upp på hotellrummet och spela in dock.

kommer det komma tysta snabba datorer snart igen, känner andra macbook (och pro) användare

igen problemet?

mvh emil

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
hej. irriterar mig lite lätt på att jag inte kan spela in bredvid min lilla lilla macbook.

hemma och i studio löser man ju det genom att helt enkelt ställa undan den och köra

med extern skärm. lite synd att man inte kan koppla upp på hotellrummet och spela in dock.

kommer det komma tysta snabba datorer snart igen, känner andra macbook (och pro) användare

igen problemet?

mvh emil

Jag tycker MacBook är en ganska tyst dator, dina problem kanske beror på "felaktiga" minnen som kräver extra kylnng eller på att du har någon annan reurskrävande process igång i datorn,man kan ju även justera fläktarna med diverse program.

Postat

Själv har jag en MacBook Pro den är mycket tyst. Det bör även din vara om inte CPUn går på högvarv (så fläkten behöver jobba för att kyla den).

Du kan kontollera din CPUanvändning genom att köra exempelvis "top -o cpu" i ett terminalfönster, alternativt ladda hem Dashboard Widgeten "iStat Pro".

Vilken version av MacBook har du förresten?

Postat

ja kör med en Powerbook G4, och den låter ganska mkt vid hög belastning. men fläkten är ganks atyst av sig ändå fastän att ibland går den upp på 6000 varv.

kör iStat Pro och det hjälper mig hålla koll på allt.. 🙂

Postat

Vid högvarv låter min MacBook ganska mycket. Därför läser jag det genom att starta en ny session (eller alternativt sparar om den och slänger övriga spår) varenda gång jag ska spela in något med mic. Det håller CPU:n på minimum och därmed fläkten.

Postat

44 mm hål i väggen har löst det hela. min dator låter som en traktor, men det gör alla macbooks jag hört när

man kör dom hårt och längre än 20 sekunder.

Postat

Har en MacBook Pro Intel Core 2 Duo. Den är tyst som i graven. En gång gick fläkten på högvarv. Förvånansvärt tyst även då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.