Jump to content
Annons

Motu Ultralite - hjälp.

Recommended Posts

Kasim (oregistrerad)
Postat

Hej, jag har ett motu ultralite men får inte igång den.

Kör Windows XP, installerar den som den ska men det vägrar fungera.

Vad kan det bero på?

Annons
Postat

Det är ju närmast omöjligt att ge någon hjälp med den knapphändiga felbeskrivning.

Vad fungerar inte?

Fungerar inte ljudkortet (det går nämligen att köra ultran som en "rackmixer" helt utan dator) eller fungerar inte själva datorkopplingen?

XP...hmm, vad jag vet så är det få PCs som har strömförsörjning via Firewire använder du nätadaptern?

Vilket program skall paras med Ultran? Finns det redan ett ljudkort i datorn som kanske krockar?

??

Postat
Kör Windows XP, installerar den som den ska men det vägrar fungera.

Får den alls kontakt? Händer det något alls, och i så fall vad och när? Vilka firewire-kretsar har du? Står den och knastrar? Vilken firmware-version har du på Ultralite?

Kasim (oregistrerad)
Postat (redigerat)

firmware 1.15 är det, jag får kontakt och drivrutinerna installeras som vanligt men sen händer inget, öppnar motu cuemix console och försöker fixa inställningar där men inget händer när ja klickar på tex phones lr main outs.

det verkar som att den spelar upp låtar när jag öppnar dem men det kommer absolut inget ljud alls:S, är det pga cuemix? att man måste välja något där?

Redigerat av Kasim
Postat

Okej, då fungerar i alla fall anslutningen till datorn. Nu har jag ingen Ultralite själv och kan inte mjukvaran i huvudet (det var ett tag sedan vi testade kortet). Om du inte får fler svar i denna tråd, kolla med din återförsäljare eller med Sweden Midi Music som är svensk distributör.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.