KillwithSkill Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 (redigerat) Info här Transient Designern verkar skrämma skiten ur leriga sunkiga trumspår. En enkel envelope som man kan förlänga klang eller öka attacken i nåt trött ljud. Precison Buss Compressorn är en variant av tidigare Precision produkter. En busskompressor som man kan highpassa så att man får bort pumpet eftersom det är rätt mkt energi i dom nedre regionerna(om man nu vill det). En annan funktion som kan tänkas vara fånig är att man kan köra en fade på pluggen. Både in och ut. Till vilken nytta? automation? Får hoppas att detta är det sista pluggarna vi ser från Universal Audio på ett bra tag. Det går en massa rykten att med nästa version 5.0 så kanske det kommer ny hårdvara? Och det behövs verkligen. Frågan är ju i vilken form, hur kraftigt, och framför allt till vilket pris? Kolla in demosen på http://www.uaudio.com/webzine/2007/december/index3.html SPL verkar intressant. Redigerat 3 december 2007 av KillwithSkill
Sjodahl Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 Ser najs ut 🙂 Tack för infon! Sorry om jag "snor" din tråd lite nu, men hade tänkt att köpa ett UAD kort i veckan! Men har en fråga... Hur handlar man pluggarna från deras sida igentligen? Fattar inte.. Skulle någon kunna förklara för mig hur man går vill väga?😛 Skulle vara as schysst! Hade gött folkz!
KillwithSkill Postat 3 december 2007 Trådstartare Postat 3 december 2007 (redigerat) Först så köper du kortet. Skapar en användare på UA's hemsida med email osv. Registrerar ditt kort. Finns med ett specifikt hårdvarunummer som gör att dina pluggar funkar bara på just det kortet. Sen när du vill köpa en plugg så får du köpa den och betala med ditt visa/mastercard. Finns andra alternativ. När du har köpt en plugg så kan du då ladda ner en authorization-fil som du drar till din uad-meter. Precis allt ser du på ditt användarkonto på UA's sida. Smidigt som fasen. Grymt bra support. Skitbra pluggar. MEN dom måste uppdatera sjävla dsp-kortet. Det är bortåt en 7-8 år gammalt. Är på tok för klent. Jag menar det blir ju inte mindre med pluggar från UA. Dessutom så är en del pluggar extremnt dsp-hungriga. Man kan se på deras pluggsida hurvida törstiga dom är... som tur är. Redigerat 3 december 2007 av KillwithSkill
Sjodahl Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 Först så köper du kortet. Skapar en användare på UA's hemsida med email osv. Registrerar ditt kort. Finns med ett specifikt hårdvarunummer som gör att dina pluggar funkar bara på just det kortet. Sen när du vill köpa en plugg så får du köpa den och betala med ditt visa/mastercard. Finns andra alternativ. När du har köpt en plugg så kan du då ladda ner en authorization-fil som du drar till din uad-meter.Precis allt ser du på ditt användarkonto på UA's sida. Smidigt som fasen. Grymt bra support. Skitbra pluggar. MEN dom måste uppdatera sjävla dsp-kortet. Det är bortåt en 7-8 år gammalt. Är på tok för klent. Jag menar det blir ju inte mindre med pluggar från UA. Dessutom så är en del pluggar extremnt dsp-hungriga. Man kan se på deras pluggsida hurvida törstiga dom är... som tur är. Okej! Tack för hjälpen 🙂 Hehe, dom verkar riktigt feta ja 😛 Hur tycker du att Cambrigde EQ'n är? Om du har testat det..?🥰 Hade gott!
joachime Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 Intressant! Men dom börjar nästan bli för uppenbara i sina hintar om vad som kommer härnäst. Senaste UAD magasinet gick ju igenom hur just SPL Transient Designer arbetar, bit för bit. Ärligt talat vet jag inte om jag tänker köpa den här pluggen även om den motsvarar förväntningarna. Sitter redan med en tvåkanals Transient Designer, vilket motsvarar mina behov.
KillwithSkill Postat 4 december 2007 Trådstartare Postat 4 december 2007 UAD kör vidare på sin kampanj. http://my.uaudio.com/store/ Plus att man får 50 USD-kupong. Gäller fram till årsskiftet. Och snart så kommer ju dom nya pluggarna, så det finns ju läge att kanske göra en bra affär...
Sjodahl Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 UAD kör vidare på sin kampanj. http://my.uaudio.com/store/ Plus att man får 50 USD-kupong. Gäller fram till årsskiftet. Och snart så kommer ju dom nya pluggarna, så det finns ju läge att kanske göra en bra affär... 150 menar du?😄 Hade gott!
KillwithSkill Postat 4 december 2007 Trådstartare Postat 4 december 2007 UAD kör vidare på sin kampanj. http://my.uaudio.com/store/ Plus att man får 50 USD-kupong. Gäller fram till årsskiftet. Och snart så kommer ju dom nya pluggarna, så det finns ju läge att kanske göra en bra affär... 150 menar du?😄 Hade gott! Ja om du köper ett nytt kort ja. Eller ett andra eller tredje eller t o m ett fjärde kort om det är köpt efter 1a oktober. Sen vet jag inte om det är 150 per kort. Annars så är det 50 USD för oss som redan har ett kort/konto.
Sjodahl Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 UAD kör vidare på sin kampanj. http://my.uaudio.com/store/ Plus att man får 50 USD-kupong. Gäller fram till årsskiftet. Och snart så kommer ju dom nya pluggarna, så det finns ju läge att kanske göra en bra affär... 150 menar du?🙂 Hade gott! Ja om du köper ett nytt kort ja. Eller ett andra eller tredje eller t o m ett fjärde kort om det är köpt efter 1a oktober. Sen vet jag inte om det är 150 per kort. Annars så är det 50 USD för oss som redan har ett kort/konto. Okej! Tack för infon 🙂 Vilka pluggar tycker du att man ska sattsa på först då? 🙂 Är lite osäker..Men cambrigde blir det iaf! Fler förslag?😄
KillwithSkill Postat 4 december 2007 Trådstartare Postat 4 december 2007 UAD kör vidare på sin kampanj. http://my.uaudio.com/store/ Plus att man får 50 USD-kupong. Gäller fram till årsskiftet. Och snart så kommer ju dom nya pluggarna, så det finns ju läge att kanske göra en bra affär... 150 menar du?🙂 Hade gott! Ja om du köper ett nytt kort ja. Eller ett andra eller tredje eller t o m ett fjärde kort om det är köpt efter 1a oktober. Sen vet jag inte om det är 150 per kort. Annars så är det 50 USD för oss som redan har ett kort/konto. Okej! Tack för infon 🙂 Vilka pluggar tycker du att man ska sattsa på först då? 🙂 Är lite osäker..Men cambrigde blir det iaf! Fler förslag?😄 Det beror ju på vilket paket du köper. Pci eller pci-e? Du får ju med mer pluggar ju ju större "bundle" du köper. Sen beror det ju på vad du är ute efter. Men dom flesta pluggarna låter kanon. http://www.uaudio.com/_works/images/plug-i...pak-compare.gif
Peter Roos Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 (redigerat) Ser najs ut 😛 Tack för infon! Sorry om jag "snor" din tråd lite nu, men hade tänkt att köpa ett UAD kort i veckan! Men har en fråga... Hur handlar man pluggarna från deras sida igentligen? Fattar inte.. Skulle någon kunna förklara för mig hur man går vill väga?🙂 Skulle vara as schysst! Hade gött folkz! Redigerat 4 december 2007 av Sleap
Peter Roos Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 Först så köper du kortet. Skapar en användare på UA's hemsida med email osv. Registrerar ditt kort. Finns med ett specifikt hårdvarunummer som gör att dina pluggar funkar bara på just det kortet. Sen när du vill köpa en plugg så får du köpa den och betala med ditt visa/mastercard. Finns andra alternativ. När du har köpt en plugg så kan du då ladda ner en authorization-fil som du drar till din uad-meter.Precis allt ser du på ditt användarkonto på UA's sida. Smidigt som fasen. Grymt bra support. Skitbra pluggar. MEN dom måste uppdatera sjävla dsp-kortet. Det är bortåt en 7-8 år gammalt. Är på tok för klent. Jag menar det blir ju inte mindre med pluggar från UA. Dessutom så är en del pluggar extremnt dsp-hungriga. Man kan se på deras pluggsida hurvida törstiga dom är... som tur är. Alternativet är att köpa fler kort. Går inte att ha hur många pluggar som helst på ett kort. Tycker själv att mitt UAD-1 är svinbra.
KillwithSkill Postat 4 december 2007 Trådstartare Postat 4 december 2007 Först så köper du kortet. Skapar en användare på UA's hemsida med email osv. Registrerar ditt kort. Finns med ett specifikt hårdvarunummer som gör att dina pluggar funkar bara på just det kortet. Sen när du vill köpa en plugg så får du köpa den och betala med ditt visa/mastercard. Finns andra alternativ. När du har köpt en plugg så kan du då ladda ner en authorization-fil som du drar till din uad-meter.Precis allt ser du på ditt användarkonto på UA's sida. Smidigt som fasen. Grymt bra support. Skitbra pluggar. MEN dom måste uppdatera sjävla dsp-kortet. Det är bortåt en 7-8 år gammalt. Är på tok för klent. Jag menar det blir ju inte mindre med pluggar från UA. Dessutom så är en del pluggar extremnt dsp-hungriga. Man kan se på deras pluggsida hurvida törstiga dom är... som tur är. Alternativet är att köpa fler kort. Går inte att ha hur många pluggar som helst på ett kort. Tycker själv att mitt UAD-1 är svinbra. Jo, men det alternativet är för klent ändå. Jag har 3 kort, får inte plats med mer. Och min dator går i väggen. Dessutom är det begränsat till fyra kort. Sen måste man betala pluggarna på nytt för nästa 4 kort. Och då är man redan ute å cyklar eftersom trafiken i pci-bussarna mer eller mindre storknar. Då snor det likt förnbannat cpu från datorn. Och så var det inte tänkt med dsp-korten. Nej, fram med ett kort som är 4-6 gånger kraftigare. Gärna ett externt via fw.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.