Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan, jag köpte ett M-Audio Fast Track USB nyligen men jag har lite problem jag skulle vilja ha hjälp med.

När jag kopplar in gitarren rakt in i ljudkortet blir det sjukt låg volym så lågt att det inte ens hörs om man inte ökar db:n sjukt så mycket att bruset tar över världen.

Jag tänkte fråga hur man ska lösa det? Kanske med någon software preamp? Och isf vilken?

När jag kopplar in gitarren/en mic i XLR urtaget blir det bra ljud MEN allting är i mono. I stereo spelas det bara upp i vänster högtalare! Går detta att lösa?

Om någon kunde hjälpa mig skulle jag vara tacksam!

//Alex

Annons
Postat

1. Är Input Level på ljudkortets baksida ställd på Line eller Guitar? 😱

2. Det är väl en monomikrofon?

Om du väljer att spela in stereo (2 kanaler) i ditt inspelningsprogram och bara kopplar in ljud till 1 av kanalerna... då blir det ljud i en kanal och tystnad i den andra.

Resultat: Bara ljud i vänster högtalare.

Välj att spela in i mono i ditt program. Då kommer mikrofonen att höras i bägge högtalarna.

Postat
1. Är Input Level på ljudkortets baksida ställd på Line eller Guitar? 🙂

2. Det är väl en monomikrofon?

Om du väljer att spela in stereo (2 kanaler) i ditt inspelningsprogram och bara kopplar in ljud till 1 av kanalerna... då blir det ljud i en kanal och tystnad i den andra.

Resultat: Bara ljud i vänster högtalare.

Välj att spela in i mono i ditt program. Då kommer mikrofonen att höras i bägge högtalarna.

1. Ställer in den på guitar när jag kör med vanlig telekabel med gitarr, det är då det blir lågt ljud.

2. ok, tack 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.