Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenahejsan!

Jag har fått ett erbjudande av en kompis att få köpa hans effektpedal digitech rp7. Frågan är om det är bra grejjer eller inte?

Så jag undrar om det helt enkelt är värt att köpa eller om det är skräp. Jag får den nog ganska billigt, så det är inga större ekonomiska problem så..

Jag vill att den ska:

#ha bra dist, delay, reverb, vettig wah-wah

#vara lättarbetad

Vet ni hurpass bra den stämmer in på dessa punkter..? Jag kan naturligtvis prova pedalen ordentligt innan köp, men jag vågar inte riktigt lita på mej själv eftersom att jag är pianist, inte gitarrist..

Förresten, vet ni om en sån pedal funkar okej till piano, det ger nämligen utrymmer för mer bus i så fall 😕

Annons
Postat

Den fick rätt ok kritik i Studio när den kom. Men det är ju en relativt gammal pedal, 5-7 år någonting? Vet inte vad du ska ge för den, men det finns ju många bra begagnade pedalbord. Boss Gt-6 brukar man t ex kunna hitta för runt 2000 kronor innan prut.

Postat
Den fick rätt ok kritik i Studio när den kom. Men det är ju en relativt gammal pedal, 5-7 år någonting? Vet inte vad du ska ge för den, men det finns ju många bra begagnade pedalbord. Boss Gt-6 brukar man t ex kunna hitta för runt 2000 kronor innan prut.

Tack för svar!

Lär den vara värd 1000 spänn?

Är det värt att kötta hem den, tycker du?

Postat

1000 kronor kan det nog vara värt. Sen är det bara att börja skruva!! Gemensamt för i princip samtlig multifx är att fabriksljuden låter eländigt och att det kan ta en hel del tid att skruva fram egna som låter bra. Hade en kompis som lyckades skruva fram bra patchar ur en Zoom 1010, det var sannerligen mer än vad jag lyckades med. Tålamod, tålamod och tålamod.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.