prime_66 Postat 1 december 2007 Postat 1 december 2007 På Songbox pågår nu en tävling: Nu har du som Songbox Pro-medlem chansen att få bidra med låtar till Linda Bengtzings kommande album. Lindas stora genombrott kom som bekant i Melodifestivalen 2005 då hon blev känd för hela svenska folket med låten "Alla Flickor". Nu är hon återigen aktuell till 2008 års melodifestival med låten "Hur svårt ska det va?"( J.Fransson/T.Lundgren/T.Larsson) och därefter väntar ett nytt albumsläpp. Låtarna som söks till albumet,men som också kan bli singelaktuella, ska vara på svenska och genremässigt ligga nära hennes tidigare material - modern pop med catchiga melodier och bra hookar. Alla submissions till detta event måste gå Songbox som är ansvariga för att tillsammans med Lindas A&R:s, Jocke Åström och Mattias Wachtmeister, välja ut passande låtar.
DieHard (oregistrerad) Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 På Songbox pågår nu en tävling: Nu har du som Songbox Pro-medlem chansen att få bidra med låtar till Linda Bengtzings kommande album. Lindas stora genombrott kom som bekant i Melodifestivalen 2005 då hon blev känd för hela svenska folket med låten "Alla Flickor". Nu är hon återigen aktuell till 2008 års melodifestival med låten "Hur svårt ska det va?"( J.Fransson/T.Lundgren/T.Larsson) och därefter väntar ett nytt albumsläpp. Låtarna som söks till albumet,men som också kan bli singelaktuella, ska vara på svenska och genremässigt ligga nära hennes tidigare material - modern pop med catchiga melodier och bra hookar. Alla submissions till detta event måste gå Songbox som är ansvariga för att tillsammans med Lindas A&R:s, Jocke Åström och Mattias Wachtmeister, välja ut passande låtar. Jaha ja då får ja inte va me. 😮 får väl göra min egen schlagerlåt då. ABC jag får inte vara me. CDE hur mycket jag än plankar. EFG vinet får mig ur balans. ABC jag får inte vara me. CDE hur mycket jag än plankar EFG jag får ingen ärlig chans nånstans . Skål! Vinet hjälpte mig med kreativiteten. 😛
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 Det händer ju inget på Songbox di bara löver och löver men mycket lite verksta.
Demonproducenten Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 På Songbox pågår nu en tävling jobbar du på songbox?
4Trax Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 Haha, Jocke(I love E-type) Åström??? Skrupelfri..... Vill du höra din låt på radio skriven av nån annan. Då skickar du din låt till..osv....
prime_66 Postat 4 december 2007 Trådstartare Postat 4 december 2007 På Songbox pågår nu en tävling jobbar du på songbox? hej! nä, inte jag men känner en som gör. tycker de har ett bra koncept som jag gärna stöjder 😛
nattvaktaren Postat 4 december 2007 Postat 4 december 2007 Haha, Jocke(I love E-type) Åström???Skrupelfri..... Vill du höra din låt på radio skriven av nån annan. Då skickar du din låt till..osv.... Berätta!
nattvaktaren Postat 11 december 2007 Postat 11 december 2007 Som sagt, 4Trax får gärna ytterligare förklara sina förtäckta anklagelser!
Linus Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 Vi fick nyligen höra hennes schlagerbidrag "Hur svårt kan det va" och skulle beskriva det som om en mix av Charlotte Nilssons "Take me to your heaven", Mikas "Grace Kelly" och något från GES.Om du ännu inte har skickat in någon låt finns det fortfarande chans. Sista veckan i januari måste vi ha ditt bidrag för att det ska hinna spelas in till plattan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.