Jump to content
Annons

Cubase får datorn att starta om!? Hjälp :(

Recommended Posts

creel (oregistrerad)
Postat

Nu, helt plötsligt, har datorn börjat starta om sig när Cubase startas. Det är när den ska ladda VST-nånting som datorn totaldör / startar om.

Antagligen är det nån buggig VST-plugin jag lagt in, eller att jag gjort en taskig avinstalltion av någon gammal plugin.

Hur fan ska man få ordning på detta?

Så här var det inte förut. Den startar aldrig om sig annars. Cubase funkar utmärkt i övrigt.

Tack på förhand!

Annons
Postat

Om det är en trasig plugg:

Gå in i din VSTPlugin-mapp och namnändra den (sätt t ex ett "X" först i namnet).

Skapa sen en ny tom mapp med samma ursprungliga namn som VSTPlugin-mappen.

Flytta nu över några pluggar i taget till den nya mappen och starta om Cubase mellan varje flyttning. Håll koll på vilka du flyttade senast. Då ser du när Cubase dyker igen och vet då att den trasiga pluggen finns bland dem. Då kan du flytta tillbaka de senaste flyttade pluggarna och testa den en och en istället.

Postat

Jag har råkat ut för omstarter pga något/några wav-filer var trasiga. Löningen var att öppna och spara om dem i ett annat program. Kan ha varit en plugg som ställde till det från början.

/Jocke

• 3 veckor senare...
Postat
Nu, helt plötsligt, har datorn börjat starta om sig när Cubase startas. Det är när den ska ladda VST-nånting som datorn totaldör / startar om.

Antagligen är det nån buggig VST-plugin jag lagt in, eller att jag gjort en taskig avinstalltion av någon gammal plugin.

Hur fan ska man få ordning på detta?

Så här var det inte förut. Den startar aldrig om sig annars. Cubase funkar utmärkt i övrigt.

Tack på förhand!

Kör på en sytemåterställning..

Gå in i startmenyn och välj tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.