Jocke_ Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 Hej! Jag har just påbörjar mitt intresse inom inspelning, sitter med Pro tools LE och kan inte förstå hur man får in sina effekter/plugins 😳 . Skulle bli glad över lite hjälp. // Jocke
lordlondon (oregistrerad) Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 De aktiveras lättast via "mixer fönstret" du har ett antal rader med "pilar" klicka på en pil så får du upp din plugglista. Det står mycket bra i guiden som följde med din programvara. Mvh
Jocke_ Postat 2 december 2007 Trådstartare Postat 2 december 2007 De aktiveras lättast via "mixer fönstret" du har ett antal rader med "pilar" klicka på en pil så får du upp din plugglista.Det står mycket bra i guiden som följde med din programvara. Mvh Jaja! Det är inga problem, grejjen är att jag har tusen fina pluggins som jag har använt till Cubase osv. Men jag kan inte få in dom i Pro Tools. Så frågan är, hur får jag in mina plugginseffekter i Pro Tools?
Anders F Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 (redigerat) Cubase har formatet vst och pro tools kör formatet rtas, vilket gör att du inte kan använda de pluggar du hade till cubase som bara är i vst-format. Om du vill använda dom så behöver du köpa en vstwrapper. Det den gör lite enkelt förklarat är att man kan säga att pluggarna är förpacakde i olika format, och wrappern packar upp din vstplugg och packar om den i rtas-format så att pro tools kan läsa den. Här kan du hitta en sådan. MVH Anders EDIT: Kolla först på skivan eller installationen till dina plu-ins ifall det medföljer rtas-format. Redigerat 2 december 2007 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.