Jump to content
Annons

Hej! Jag = ny

Andreperson (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Är det här Sveriges dolda ljudteknikerelit huserar?

Jag är nyligen nerflyttad till Malmö och även ny på detta forum.

Där lät det lite som om jag blev tvångsnerflyttad men det var alltså ett fullt medvetet beslut (inbillar jag mig).

Nåja, musik är mitt gift, jag spelar på det jag kommer över men helst gitarr och bas.

Mitt senaste projekt är en banjo jag köpte för en månad sedan.

När jag var yngre var det max gain och försöka spela fingrarna av sig.

Det är det fortfarande emellan varven för att hålla sinnet friskt men det var ganska skönt

att inse att annan musik är bra också. Nu blir det mest latin, house, funk, hip hop och reggae i öronen.

Men som sagt, ett stänk heavy metal ibland annars blir jag osocial och apatisk.

Nu är jag snart ett kvarts sekel och spelar i Techno Sunrise. Dock avskyr jag techno.

Alltså spelar vi inte det.

På senare år har intresset för hur man spelar in och hur man får det att låta bra ökat.

Jag håller naturligtvis på att sätta upp en liten hemstudio och är på jakt efter monitorer

för tillfället. Om några dagar öppnar en ny musikbutik i Malmö, får se om det går att göra

några klipp där.

På detta forum kommer jag hänga för att få kunskap, åsikter och eventuellt samarbeten.

Väl mött!

/André (2:é)

Annons
Postat

Välkommen hit och hoppas du kommer trivas. Finns många trådar på detta forum om monitorköp om du skulle känna dig lite vilsen när det väl är dags för köpet 🙂

MVH

Anders

Postat

Tack, dudes!

Jodå, jag har harvat ett par spaltkilometer om monitorer.

Idag var jag förresten över bron till förorten och tänkte passa på att kolla in prisläget på monitorer där, men jag tog mig aldrig utanför bilen,

vädret föreslog med övertygande argument att jag bara skulle vända om och åka hem och dricka varm choklad.

Hörs!

Postat

Ett par råd/tips för att få ut maximalt av detta forum samt behålla en trevlig stämmning.

1. Sök , chansen är att det du undrar över är redan frågat och besvarat.

2. Om det nu visar sig att din fråga är " Speciell " 😛 tänk efter INNAN du skriver din fråga , var välformulerad och så specifik som möjligt i din frågeställning.

Med detta sagt hälsar jag dig välkommen till Forumet.....

Enjoy... 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.