Jump to content
Annons

Inloggnings strul i Win Xp SP1

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Tjena jag försöker hjälpa en engelsk polare med ett lustigt fel, han hjälpte nämligen mig i början när hoppade på Logic så det är lite snäll payback på G.

Han installerade Win XP SP1 han har kört Win 2000 förut om jag inte minns fel. Nåväl allt rullar på bra under installationen, han vill inte ha nån inloggning överhuvud taget iom. att han är själv om datorn så han skippade det momentet så vitt han kunde förstå i alla fall. Men sen när han har kört in drivarna för grafik kortet så börjar den tjata om att han ska välja användare vid varje uppstart. Det är ju inget stort problem det är väl bara att klicka ok eller avbryt eller vilket det nu var (har glömt själv iom. mac köret och har inte min XP maskin igång just nu) men det är ju irriterande ändå. Nån som vet hur man får bort det tacksam för svar.

Göran

Annons
Postat

Bumpar

Är det ingen som vet? Snälla

Postat

Det är inte grafikkortet som direkt orsakar situationen, det är .NET Framework 1.1 som har installerats.

Det skapar en till användare i datorn (ASPNET) som inte syns vid inloggningen. Eftersom han numera inte är ensam "användare" av datorn tvingar Windows fram inloggningsrutan...

Microsoft: The Welcome to Windows screen appears when you start Windows XP after you install the .NET Framework 1.1

Här har du en guide som du kan skicka till honom. Den förklarar hur han skapar en auto-login.

Control Userpasswords2

Postat

Guld tips Linus ska genast vidarebefordra det till honom. Good Jul och ha det bra

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.