Manipulation Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 (redigerat) Jag behöver hjälp i Adobe Audition 3.0 Nu är det så att jag spelade in hela natten i går och nu i dag när vi skulle lägga i hopp allt så märkte vi att basen har blivigt pitchad (uppsnabbad) av sig själv. Någon som vet hur jag gjör för att få tillbaka den i orginal Hastighet? /Manipulation Redigerat 29 november 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik från "Hjälp i Adobe Audition 3.0"
Björn Olsberg Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 Låter som att det är samplingsfrekvensen som rör till det. Om den är uppsnabbad, gissar jag på att ni har spelat in spåret i 44,1 kilohertz men spelar upp det i 48. Kontrollera vilken frekvens som spåren är inspelade i. Kontrollera därefter vilken frekvens projektet som ni jobbar med har. Vill du/ni manuellt ändra frekvensen på en ljudfil i Audition, öppna filen i Edit-vyn (inte Multitrack), gå till menyn Edit och välj Adjust Sample Rate. Kryssa för önskad frekvens. Om det är som jag gissar ovan, ska ni alltså tvinga tillbaka spåret till 44,1 kilohertz. Men kontrollera först - och ta en kopia på projektet innan ni sätter igång 🙂 Mvh .björn.
Manipulation Postat 29 november 2007 Trådstartare Postat 29 november 2007 Låter som att det är samplingsfrekvensen som rör till det. Om den är uppsnabbad, gissar jag på att ni har spelat in spåret i 44,1 kilohertz men spelar upp det i 48. Kontrollera vilken frekvens som spåren är inspelade i. Kontrollera därefter vilken frekvens projektet som ni jobbar med har. Vill du/ni manuellt ändra frekvensen på en ljudfil i Audition, öppna filen i Edit-vyn (inte Multitrack), gå till menyn Edit och välj Adjust Sample Rate. Kryssa för önskad frekvens. Om det är som jag gissar ovan, ska ni alltså tvinga tillbaka spåret till 44,1 kilohertz. Men kontrollera först - och ta en kopia på projektet innan ni sätter igång 🙂 Mvh .björn. Ska prova nu, Hoppas det funkar, Är ju lite ångest att ha suttit i repan i 11 timmar för inget.. 🙂
Manipulation Postat 29 november 2007 Trådstartare Postat 29 november 2007 Tack som fan nu funkar allt! Du är ju utantvekan värd ett ex av vår demo om den nu släpps med denna inspelning. Fast du kanske inte vill lyssna på halvkassa inspelningar av ett kängpunkband?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.