Jump to content
Annons

Brus i hörlurarna, Mysko!

HamHam

Recommended Posts

Hejhej!

Jag har haft problem med det här länge nu, och jag undrar varför det blir så.

Problemet:

Jag har ett mixerbord ( Phonic AM-220 ) inkopplad till datorn.

Jag har hörlurana inkopplade i datorn och har gjort så att jag hör allt ljud från mixerbordet i hörlurana.

Och de brusar i hörlurana, När jag mutar så jag inte hör mixerbordet, eller bara sänker mainen så försvinner bruset.

Inget fel på mikrofonen heller, om jag sänker volymen på den och höjer på en tom mikkanal så blir de brus.

Vad ska jag göra? :rolleyes:

Dela på andra sajter

Annons

Okej, tack för detta, Ska se lite

EDIT: Hade rca kablarna från mixerbordet inlindat bland väldigt mycke strömkablar, Samma sak med mikkabeln, Flyttade både och, men hände inget.

Miken kan inte glappa för att det brusar som *** när jag skurvar upp volymen på en tom mikkanal.

Redigerat av HamHam
Dela på andra sajter

bruset sitter förmodligen i mixern.. billiga komponenter och dålig kontroll innan den säljs.

brukar vara så med lågbudgetprylar!!

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Happ, Kul att gå å köpa mixerbord för över 700 och de blir inge bättre sen förut :S

Edit: De kan inte va ljudkortet då?

Har en kompis på MSN som har likadant mixerbord, men han upplever inge brus alls.

Redigerat av HamHam
Dela på andra sajter

Happ, Kul att gå å köpa mixerbord för över 700 och de blir inge bättre sen förut :S

Har en kompis på MSN som har likadant mixerbord, men han upplever inge brus alls.

Det kan du ju kolla genom att koppla bort mixerbordet från ljudkortet.

Tyvärr är det dock risk för att det kan vara mixern. När man köper en riktigt billig mixer, som du gjort, så får man nog räkna med att den har vissa brister, t ex en del brus.

Om den är nyinköpt, och du har möjlighet till det, så skulle jag vilja föreslå att du försöker att byta ut den mot en preamp i stället och kanske t o m lägger på någon hundralapp till, då har du större chans att få bättre resultat.

Dela på andra sajter

eftersom det är så billigt byggt o så lite kontrollerat (som det oftast är!) så brukar det inte finnas två som funkar likadant.. 🙁

ne, inte riktigt så. men det är väldigt olika hur olika exemplar fungerar. Claes tex. här på forumet har berättat om hur hans behringerprylar funkade skitbra. men senare byttes det ändå upp..

mina billigare prylar, typ exciters, distpedaler etc etc. har jag själv gått igenom o kolla så inga kall-lödningar finns. och om det funnits det, har jag helt sonika lött om dem. 😱

Dela på andra sajter

Okej, Aa jag köpte de för 3 dagar sen nu. FÖR ATT jag ville ha bort de mesta bruset från min karaokemixer som jag tidigare hade inkopplad i datorn,

Visst. De försvann lite brus, Men de e fortfarande en hel del kvar :/

Dela på andra sajter

eftersom det är så billigt byggt o så lite kontrollerat (som det oftast är!) så brukar det inte finnas två som funkar likadant.. 🙂

ne, inte riktigt så. men det är väldigt olika hur olika exemplar fungerar. Claes tex. här på forumet har berättat om hur hans behringerprylar funkade skitbra. men senare byttes det ändå upp..

mina billigare prylar, typ exciters, distpedaler etc etc. har jag själv gått igenom o kolla så inga kall-lödningar finns. och om det funnits det, har jag helt sonika lött om dem. 😎

Jäpp! Jag hade massor av budgetprylar - nästan ett fullt 24HE rackstativ med Behringerburkar. Med tiden blir man kinkigare och är inte längre nöjd med ATT det låter och att det bara fungerar nästan som man vill, utan man börjar bry sig om HUR det låter också - och efter att jag bytte upp mig till betydligt bättre monitorer, så började jag höra hur mycket brister som fanns i budgetprylarna - och sålde av dem i en rasande takt...

Tyvärr går det inte att tillverka bra prylar hur billigt som helst, så reklamsnacket om att prylarna för ett par hundringar låter minst lika bra som de för flera tusen, kan man snabbt bortse från. Budgetprylar har dock en mycket viktig funktion att fylla, eftersom det är en inkörsport till ett mycket rikare liv (emotionellt rikare i alla fall... 😎 ) - och de gör att alla kan ha råd att pyssla med musik. 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.