Jump to content
Annons

Psytrance Cooking!

Recommended Posts

Annons
  • Svar 68
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Vilken skön tråd alltså! :rolleyes:

Ilööv it... lööööv it!

Nog fan är det deluxe-underhållning 🙂, föressten har någon hittat termen "inbillare" i svenska akademins ordlista? Google ger mig nämligen dåligt med träffar :rolleyes:

• 4 veckor senare...
Postat

Jag är verkligen förvirrad. En lista med en massa pluggar kommer upp, folk frågar varför, killen som postat svarar med att han försöker hjälpa och att han minsann har kommit långt inom produktionen. Folk hänvisar honom till medlemspresentations sektionen, han skriver en tråd där också. Sen visar det sig att han hatar sin egen musik och tror att det gör minsann alla andra också, någon pekar på motsatsen och försöker förklara att han minsann är nöjd med sin musik och killen med listmani får ett utbrott och postar en verbal gegga.

😛

Postat
hmm.. heter det inte VST på effekter/pluggar och VSTi på synthar? *nyfiken*

VST betyder Virtual Studio Technology. Steinberg lanserade detta protokoll och det stöds av både instrument- och effektpluggar.

Eftersom Psymotor listar ett antal mjukavaruinstrument är det nog detta han menar när han skriver "VST".

Det här var den mest bisarra diskussion jag sett, får se till att avaktivera e-post så jag inte hamnar här igen :-))

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Det märks om han är psy-trance musiker. Han är väl en aning överdrivet kreativ, brukar va så. Det är inte så lätt att konsentrera sig alltid... men psy är nice!

Redigerat av isakzmachine
Postat

Ooookey... 😱

Har just läst igenom denna pajkastningen, och är lite besviken över att det inte var en seriös diskussions tråd där man kan dela kunskap och funderingar med varandra... Är det ingen som har något relevant att dela med sig av istället för att älta detta vidare? På ett sätt kan det vara intressant att läsa om vad andra använder för VST:s och effekter för att man själv kanske kan hitta något intressant, (som man inte hunnit ladda hem så man kan testa innan man köper än) och även för att kunna diskutera sound och användnings områden.

Just nu sitter jag på jobbet och har mest bara några snabba funderingar, och det är bla. strukturen i producerandet som i sig blir en fråga. Hur börjar ni bygga upp en låt? Har ni någon skiss innan eller låter ni bara kreativiteten flöda.? Produktionsflöde.? Börjar ni med att bygga upp rytmik och på så sätt skissa upp en låt och därefter bygga på med atmosfärer och andra ljud, lead synthar osv, eller som jag, börjar med en melodi, bas kick och sen bygger vidare med atmosfärer och försöker att skapa en stämning och känsla som jag sedan försöker följa.?

Hoppas tråden överlever och blir seriös.. ☺️

Bless!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.