Psymotor (oregistrerad) Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 (redigerat) Im Astaroth/Psymotor - Black Magik Records/Green Magik Records! Any question feel free to ask about anything! Idd i speak swe.. Some VST's Synths / Instruments: Native Instruments Reaktor 5 Native Instruments Massive Native Instruments Absynth 4 Native Instruments Pro-53 Native Instruments FM8 LinPlug Albino 3 LinPlug Octopus LinPlug Sophistry LinPlug Alpha 3 LinPlug SaxLab LinPlug Organ 3 ReFX Nexus ReFX Vanguard ReFX QuadraSID ReFX Slayer 2 ReFX Plasticz OhmForce Minimonsta: Melohman OhmForce Oddity OhmForce Symptohm Camel Audio Cameleon 5000 FabFilter Twin FabFilter One ConcreteFX Kubik ConcreteFX Viper Synth1 (Free) Big Thick Rainbow Big Thick EP-Station Big Thick Cheeze Machine (Free) Big Thick Ticky Clav (Free) Big Thick Angelina Big Thick Rhino Steinberg Halion Symphonic Orchestra Steinberg Virtual Guitarist 2 Steinberg Hypersonic 2 Steinberg The Grand 2 DiscoDSP Discovery DiscoDSP Vertigo DiscoDSP Phantom Cakewalk Dimension Pro Cakewalk Rapture Cakewalk z3ta+ GForce M-Tron GForce Oddity GForce impOSCar GForce Minimonsta GForce VSM Novation V-Station U-he Zebra U-he Rumblence:Zoyd Lennar Digital Sylenth 1 Memory Moon Samplers: Native Instruments Kontakt LinPlug CronoX3 iZotope PHATmatik Steinberg Halion 3 Steinberg Halion Player DiscoDSP HighLife (Free) Kicks Only: ISM Bazzism Teragon Audio Kickmaker Bass Only: Steinberg Virtual Bassist Steinberg VB-1 Novation Bass Station Drums: Native Instruments Battery 3 LinPlug RM IV LinPlug CM-505 iZotope iDrum Steinberg Groove Agent 3 Effects: iZotope Thrash iZotope Spectron iZotope Vynil Camel Audio Camel Phat Camel Audio Camel Space Camel Audio Camel Crusher (Free) FabFilter Timeless FabFilter Simplon FabFilter Volcano SFX Machine Pro SFX Machine RT SFX Machine Backwards Machine SFX Machine ReSpatializer Big Thick Nastyshaper (Free) Big Thick Hexaline (Free) Big Thick Dual Delay (Free) Big Thick EP-Phazer Big Thick Makunouchi Bento (Free) PSP Nitro OhmForce Frohmage (Filter / Free) OhmForce Hematohm (Frequency Shifter) OhmForce Mobilohm (Phaser) OhmForce OhmBoyz (Delay) OhmForce Ohmicide (Distortion) OhmForce Ohmygod (Singing Filter) OhmForce Predatohm (Distortion) OhmForce Quad Frohmage (Filter Bank) ohmForce Effects Waves 360 Surround Tools dBlue Glitch (Free) The Interruptor's WOW & Flutter (Free) The Interruptor's EchoLive (Free) The Interruptor's Dub Siren (Free) The Interruptor's Tape Delay (Free) The Interruptor's Analogic Delay (Free) The Interruptor's Bionic Delay (Free) The Interruptor's EchoMania (Free) U-he More Feedback Machine U-he Triple Cheese (Free) Compressors & EQ: Waves Plugins iZotope Ozone Yamaha Final Master TC Works Native Bundle FabFilter Pro-C Wave Arts Power Suite 5 Audio Restoration: iZotope RX Wave Arts Master Restoration Patches/Soundbanks for VSTs: Big Thick Patches for Steinberg Halion (Free) GForce Instruments' Patches Redigerat 2 december 2007 av Psymotor
Liquid_6 Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 Jag förstår inte,vad ska folk fråga om?hur man gör psy-trance? 😛
Psymotor (oregistrerad) Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 Nope, om man behöver hjälp med något!
Liquid_6 Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 Gör en medlemspresentation så folk får veta vem du är osv vidare,det vore nice Välkommen till forumet för övrigt.
Piccazzo Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 (redigerat) ? Visa du visa hur mycket coola prylar du har eller ? Or maybe i should say Do you wanna show off all your cool stuff ? Redigerat 28 november 2007 av Piccazzo
Psymotor (oregistrerad) Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 (redigerat) yeye coola prylar hahahahaha... okey man, vet du en sak när du ens säger så.. så visar du att du tänker som ett litet barn.. No Shit!, tror du jag har tid för att sitta o visa upp mina vst's `? 1. om jag ens skulle sitta o visa up mina vst's så skulle det bli över 10sidor.. 2. jag har jobb/plugg/skivbolag/prodd att sköta och det är inte lite, så jag går inte runt och visar upp mina vst's.. 3.det heter vst's och inte coola prylar.. Redigerat 28 november 2007 av Psymotor
Piccazzo Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 Förstår ändo inte poängen med din tråd ? Och det enda du gör är att misskreditera dig själv då jag har svårt att tro att alla dina pluggar är lagliga och för det andra varför skulle din arsenal av pluggar vara interessant för oss ?
Psymotor (oregistrerad) Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 som sagt jag går inte o visar upp det jag har.. och därefter har jag lagt upp den här tråden för de som behöver.. och jag har inte tvingat någon att kommentera.
pompe Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 1. om jag ens skulle sitta o visa up mina vst's så skulle det bli över 10sidor.. hahahahaha... okey man, vet du en sak när du ens säger så.. så visar du att du tänker som ett litet barn..
Anders F Postat 28 november 2007 Postat 28 november 2007 (redigerat) Säger bara en sak. Tråden bör byta rubrik då det absolut inte är en guide. Blir svårt sedan om folk söker på guider då det finns medlemmar som gör ordentliga guider och tutorials här på forumet. Förslag på rubrik----mina VSti som jag har, eller gör en medlemspresentation och lägg in det där. MVH Anders Redigerat 28 november 2007 av Gizmozis
Mollin (oregistrerad) Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 Den där samlingen VST syntar måste ha kostat en hel del! 😳 eller?
Tilly Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 Kostat en del "bandbredd" 🙁 Nej då, man skall icke underskatta dessa karaktärer. Det finns folk som har överdrivet många plugins som köpt dessa lagliga. Men dock så är det väldigt, väldigt få av dom. Och efter som psymotor tidigare har länkat till "nedladdnings" sidor så tror jag att denna lista även den - är nedladdad 😉
DrivKraft Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 (redigerat) Yea yea, fina grejer visst! Var kan man höra Din "PSY" nånstans? Vill höra och få veta om man kan fråga Dig om nåt eller om detta bara är en "showoff" tråd! Redigerat 30 november 2007 av DrivKraft
Psymotor (oregistrerad) Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 (redigerat) PS Min första låt.. hehe Out Now: V.A. - Remixed By Pzyko - Skitzophrenic Lifeform Records- Click here to listen : http://pzyko.page.tl/5-years-of-skitzophrenix.htm ALL Tracks 160Bpm V.A. -Tracklist : 01.AZIDAX - Title unknown yet (Pzyko rm 02.K LAPSO - Lost in the death (Pzyko rm 03.RAWAR - Title unknown yet (Pzyko rm 04.YATA-GARASU - Malebolgia (Pzyko rm 05.GORRUMP PEYYA - Prepare for trip (Pzyko rm 06.ELECTRYPNOSE - Ornic (Pzyko's 2007 rm 07.PSYMOTOR - Dark and mental (Pzyko rm 08.CANNIBAL HOLOCAUST - Magic doll with evil soul (Pzyko rm 09.MELORIX - Tha beast killed gill (Pzyko's 2007 rm Coming Soon: Psymotor - Unknown Name - EP 01.Psymotor - Unknown Yet 02.Psymotor - Unknown Yet 03.Psymotor - Unknown Yet 04.Psymotor - Unknown Yet Psymotor - Unknown Name - Album Album Tracklist: 01.Psymotor - Unknown Yet 02.Psymotor - Unknown Yet 03.Psymotor - Unknown Yet 04.Psymotor - Unknown Yet 05.Psymotor - Unknown Yet 06.Psymotor - Unknown Yet 07.Psymotor - Unknown Yet 08.Psymotor - Unknown Yet 09.Psymotor - Unknown Yet Psymotor Vs. Pzyko - Album Album Tracklist: 01.Psymotor Vs. Pzyko - Short Buss 02.Psymotor Vs. Pzyko - Necromancy Influences 03.Psymotor Vs. Pzyko - Eurynomus Prince Of Hell 04.Psymotor Vs. Pzyko - Abaddon King Of Demons 05.Psymotor Vs. Pzyko - Armies Of Hell 06.Psymotor Vs. Pzyko - Rising Demons 07.Psymotor Vs. Pzyko - The Ranks Of Hell 08.Psymotor Vs. Pzyko - Black Magic Rituals 09.Psymotor Vs. Pzyko - 666 Corpses Psymotor Vs. Narcosis - Album Album Tracklist: 01.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 02.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 03.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 04.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 05.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 06.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 07.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 08.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet 09.Psymotor Vs. Narcosis - Unknown Yet Psymotor Vs. Gorump Peyya - Single Redigerat 2 december 2007 av Psymotor
E.n.T Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 hmm.. heter det inte VST på effekter/pluggar och VSTi på synthar? *nyfiken*
nattvaktaren Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Jag trodde först det var någon releasegrupp som ville presentera sitt utbud. 😏 Grattis till dina många fina pluggar! Och varmt välkommen till studios forum, du lär trivas här som veganen på oxfiéfrossa!
cm0s Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Bläddra i spelaren? Det enda jag hittar är en remix av din låt.
Linus Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Synths / Instruments: Native Instruments Reaktor 5 Native Instruments Massive Native Instruments Absynth 4 Native Instruments Pro-53 Native Instruments FM8 LinPlug Albino 3 LinPlug Octopus LinPlug Sophistry LinPlug Alpha 3 LinPlug SaxLab LinPlug Organ 3 ReFX Nexus ReFX Vanguard ReFX QuadraSID ReFX Slayer 2 ReFX Plasticz OhmForce Minimonsta: Melohman OhmForce Oddity OhmForce Symptohm Camel Audio Cameleon 5000 FabFilter Twin FabFilter One ConcreteFX Kubik ConcreteFX Viper Synth1 (Free) Big Thick Rainbow Big Thick EP-Station Big Thick Cheeze Machine (Free) Big Thick Ticky Clav (Free) Big Thick Angelina Big Thick Rhino Steinberg Halion Symphonic Orchestra Steinberg Virtual Guitarist 2 Steinberg Hypersonic 2 Steinberg The Grand 2 DiscoDSP Discovery DiscoDSP Vertigo DiscoDSP Phantom Cakewalk Dimension Pro Cakewalk Rapture Cakewalk z3ta+ GForce M-Tron GForce Oddity GForce impOSCar GForce Minimonsta GForce VSM Novation V-Station U-he Zebra U-he Rumblence:Zoyd Lennar Digital Sylenth 1 Memory Moon Samplers: Native Instruments Kontakt LinPlug CronoX3 iZotope PHATmatik Steinberg Halion 3 Steinberg Halion Player DiscoDSP HighLife (Free) Kicks Only: ISM Bazzism Teragon Audio Kickmaker Bass Only: Steinberg Virtual Bassist Steinberg VB-1 Novation Bass Station Drums: Native Instruments Battery 3 LinPlug RM IV LinPlug CM-505 iZotope iDrum Steinberg Groove Agent 3 Effects: iZotope Thrash iZotope Spectron iZotope Vynil Camel Audio Camel Phat Camel Audio Camel Space Camel Audio Camel Crusher (Free) FabFilter Timeless FabFilter Simplon FabFilter Volcano SFX Machine Pro SFX Machine RT SFX Machine Backwards Machine SFX Machine ReSpatializer Big Thick Nastyshaper (Free) Big Thick Hexaline (Free) Big Thick Dual Delay (Free) Big Thick EP-Phazer Big Thick Makunouchi Bento (Free) PSP Nitro OhmForce Frohmage (Filter / Free) OhmForce Hematohm (Frequency Shifter) OhmForce Mobilohm (Phaser) OhmForce OhmBoyz (Delay) OhmForce Ohmicide (Distortion) OhmForce Ohmygod (Singing Filter) OhmForce Predatohm (Distortion) OhmForce Quad Frohmage (Filter Bank) ohmForce Effects Waves 360 Surround Tools dBlue Glitch (Free) The Interruptor's WOW & Flutter (Free) The Interruptor's EchoLive (Free) The Interruptor's Dub Siren (Free) The Interruptor's Tape Delay (Free) The Interruptor's Analogic Delay (Free) The Interruptor's Bionic Delay (Free) The Interruptor's EchoMania (Free) U-he More Feedback Machine U-he Triple Cheese (Free) Compressors & EQ: Waves Plugins iZotope Ozone Yamaha Final Master TC Works Native Bundle FabFilter Pro-C Wave Arts Power Suite 5 Audio Restoration: iZotope RX Wave Arts Master Restoration Patches/Soundbanks for VSTs: Big Thick Patches for Steinberg Halion (Free) GForce Instruments' Patches tror du jag har tid för att sitta o visa upp mina vst's `?Det ser ju faktiskt så ut. som sagt jag går inte o visar upp det jag har 🙂 :) Men ha det så bra.
Thomas Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Och efter som psymotor tidigare har länkat till "nedladdnings" sidor så tror jag attdenna lista även den - är nedladdad 🙂 Tror du det? 🙂 http://www.zero-blade.com/forum/viewtopic....8a4773dbb9f34fb
Liquid_6 Postat 2 december 2007 Postat 2 december 2007 Album Tracklist: 01.Psymotor Vs. Pzyko - Short Buss 02.Psymotor Vs. Pzyko - Necromancy Influences 03.Psymotor Vs. Pzyko - Eurynomus Prince Of Hell 04.Psymotor Vs. Pzyko - Abaddon King Of Demons 05.Psymotor Vs. Pzyko - Armies Of Hell 06.Psymotor Vs. Pzyko - Rising Demons 07.Psymotor Vs. Pzyko - The Ranks Of Hell 08.Psymotor Vs. Pzyko - Black Magic Rituals 09.Psymotor Vs. Pzyko - 666 Corpses Hade jag inte vetat det var psytrance så hade jag kunna gett mig fan på att det var ett nytt black metal album som ska släppas 😮
tbruce Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 Jag förstår fortfarande inte vad tråden handlar om. 😮 Typ "Hej jag heter bla bla, jag är bla bla. Om du undrar något så är det bara att fråga! Förresten här är en jättelång lista på massa random VST-instrument!"
Tilly Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 (redigerat) Typ. Eller så är det en kille som verkligen vill göra reklam för sig själv 😕 Redigerat 3 december 2007 av Soundborn
Viktorb Postat 3 december 2007 Postat 3 december 2007 Album Tracklist: 01.Psymotor Vs. Pzyko - Short Buss 02.Psymotor Vs. Pzyko - Necromancy Influences 03.Psymotor Vs. Pzyko - Eurynomus Prince Of Hell 04.Psymotor Vs. Pzyko - Abaddon King Of Demons 05.Psymotor Vs. Pzyko - Armies Of Hell 06.Psymotor Vs. Pzyko - Rising Demons 07.Psymotor Vs. Pzyko - The Ranks Of Hell 08.Psymotor Vs. Pzyko - Black Magic Rituals 09.Psymotor Vs. Pzyko - 666 Corpses Hade jag inte vetat det var psytrance så hade jag kunna gett mig fan på att det var ett nytt black metal album som ska släppas 😠 Indeed.. Gillar speciellt "666 Corpses" 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.