Jump to content
Annons

Vad använder ni för mjukvaruruverb?

Enforcer

Recommended Posts

Annons
RV7000.

detta finns bara till reason eller...finns det i vst format åxo??

:rolleyes:

bara reason.. men det är baserat på ett gammalt 80/90tals reverb.. tror de e yamaha, men kommer inte ihåg!!

Dela på andra sajter

RV7000.

🙂

bara reason.. men det är baserat på ett gammalt 80/90tals reverb.. tror de e yamaha, men kommer inte ihåg!!

aha..då kanske man kan hitta en impuls på det & köra i SIR eventuellt.

man blir ju lite nyfiken!! 🙂

Dela på andra sajter

RV7000.

🙂

aha..då kanske man kan hitta en impuls på det & köra i SIR eventuellt.

man blir ju lite nyfiken!! 🙂

det kan du nog sannerligen! 😆

de e ju inte överjävligt svårt.. 😲

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag är gillar följande gratis reverbs.

GlaceVerb, spännande sak som kan låta riktigt tokigt.

Omniverb, min nya favvis. Lite 80 tal :-)

Classic Reverb, Kjaerhus gratis reverb.

LFX-1310, en multieffekt, bra till gitarr och syntar.

OldSkoolVerb från Voxengo, brukar köra denna på sång ihop med ett annat reverb. Lägger ett LPF före reverbet eftersom det är livligt i toppen.

Dela på andra sajter

Megaverb - kräver Powercore-kort antar jag (?).

Altiverb är låter riktigt bra (jag har använt det vid några tillfällen). Lite dyrt just för stunden i och för sig. Wizoo W2 går att hitta för ca 1500 allt som allt om man beställer från USA. Nu kommer det visserligen inga fler uppdateringar i och med att W2 inte längre tillverkas så vitt jag förstår (tror det hände när M-Audio köpte upp dem).

Dela på andra sajter

DaSample Glaceverb, Kjaerhus Classic Reverb och TC Native reverb (som följde med en Cubaseversion för lääääänge sedan) är de jag har använt mest.

De är bra till normalt bruk - men man blir kinkigare med åren, så jag funderar på att skaffa Knufinke's SIR2, för att få de där riktigt homogena och härliga rumsklangerna som man vill ha ibland och bara kan få med impulsreverb... 🙂

Dela på andra sajter

Jag har testat otaligt antal mjukvarureverb men ständigt återkommit till Cubase egna inbygda eller Waves. Vad kör ni med tex för ett plåtreverb för trummor?

Altiverb! Helt enkelt bäst.

Ja, om man kör AU/OSX.

Användarvänligheten verkar ha halkat upp ett par snäpp i och med SIR 2, så om man kör VST/WIN är det ett starkt alternativ.

Dela på andra sajter

Används idag:

TC Native Reverb (Endast på studio-PC:n och dessutom via en DX-wrapper)

Propellerheads Reason RV7000 (låter riktigt bra)

Steinberg RoomWorks (följde med Cubase, låter betydligt bättre än reverben i min äldre Cubase-version)

Smartelectronix Ambience (Gratis och gott. Finns nu också som Universal Binary för OS X.)

SIR (SIR1. Gratis. Endast PC. Är inte hela världen att bli utan...

PSP PianoVerb (Än en gång, gratis och endast PC. Använder inte ofta. )

Inom en snar framtid räknar jag med att införskaffa Wave Arts-pluggarna till min bärbara Mac, så då kommer MasterVerb att hamna högt på listan.

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Används idag:

TC Native Reverb (Endast på studio-PC:n och dessutom via en DX-wrapper)

Propellerheads Reason RV7000 (låter riktigt bra)

Steinberg RoomWorks (följde med Cubase, låter betydligt bättre än reverben i min äldre Cubase-version)

Smartelectronix Ambience (Gratis och gott. Finns nu också som Universal Binary för OS X.)

SIR (SIR1. Gratis. Endast PC. Är inte hela världen att bli utan...

PSP PianoVerb (Än en gång, gratis och endast PC. Använder inte ofta. )

Inom en snar framtid räknar jag med att införskaffa Wave Arts-pluggarna till min bärbara Mac, så då kommer MasterVerb att hamna högt på listan.

SIR 1 och Ambience kör jag med. Gillar Ambience...mmm

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.