Enforcer Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Jag har testat otaligt antal mjukvarureverb men ständigt återkommit till Cubase egna inbygda eller Waves. Vad kör ni med tex för ett plåtreverb för trummor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Space Designer enbart nuförtiden. Förr var det Waves RVerb och ibland Trueverb som gällde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 Waves Rverb! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 ClassicVerb! Otroligt bra. Finns endast för Powercore dock. http://www.tcelectronic.com/ClassicVerb.asp /Mats Waves Rverb! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enforcer Postat 28 november 2007 Trådstartare Dela Postat 28 november 2007 Convolution Reverb någon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 TL Space!! Oxford Reverb! Allt som behovs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 RV7000. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 UAD Plate 140 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Union Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 RV7000. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 RV7000. detta finns bara till reason eller...finns det i vst format åxo?? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 november 2007 Dela Postat 28 november 2007 RV7000. detta finns bara till reason eller...finns det i vst format åxo?? bara reason.. men det är baserat på ett gammalt 80/90tals reverb.. tror de e yamaha, men kommer inte ihåg!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 RV7000. detta finns bara till reason eller...finns det i vst format åxo?? 🙂 bara reason.. men det är baserat på ett gammalt 80/90tals reverb.. tror de e yamaha, men kommer inte ihåg!! aha..då kanske man kan hitta en impuls på det & köra i SIR eventuellt. man blir ju lite nyfiken!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 RV7000. detta finns bara till reason eller...finns det i vst format åxo?? 🙂 bara reason.. men det är baserat på ett gammalt 80/90tals reverb.. tror de e yamaha, men kommer inte ihåg!! aha..då kanske man kan hitta en impuls på det & köra i SIR eventuellt. man blir ju lite nyfiken!! 🙂 det kan du nog sannerligen! 😆 de e ju inte överjävligt svårt.. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Giannis Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 IK Multimedias CSR... Tre reverb - plate, room, hall och inverse. Sen använder jag även Sonars Perfect Space en hel del. Ett annat reverb som jag tyckt mycket om är Wizoos W2 - kanske det bästa reverbet jag använt (jag har aldrig testat Logics Space Designer dock). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 Jag har byggt en egen plate av huven på en gammal Vaz. Står nere i källarn, låter fett på 808 snares. Annars blir det mest Oxforbreverbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 Jag har byggt en egen plate av huven på en gammal Vaz. Står nere i källarn, låter fett på 808 snares. Coolt! Vore kul att höra hur det låter på lite olika ljud. Hur har du byggt den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 Jag är gillar följande gratis reverbs. GlaceVerb, spännande sak som kan låta riktigt tokigt. Omniverb, min nya favvis. Lite 80 tal :-) Classic Reverb, Kjaerhus gratis reverb. LFX-1310, en multieffekt, bra till gitarr och syntar. OldSkoolVerb från Voxengo, brukar köra denna på sång ihop med ett annat reverb. Lägger ett LPF före reverbet eftersom det är livligt i toppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 29 november 2007 Dela Postat 29 november 2007 (redigerat) Vad kör ni med tex för ett plåtreverb för trummor? UAD Plate 140 och impulsreverb är näst intill allt som behövs. Resten fixar sig med korta delay. Redigerat 29 november 2007 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Giannis Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Vad har ni för favoriter när det gäller akustisk gitarr? Jag skulle gärna motta lite tips när det gäller den biten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Vad har ni för favoriter när det gäller akustisk gitarr? Jag skulle gärna motta lite tips när det gäller den biten... Snustorr, bara rumsakustiken! Annars låter det Afzelius 1985. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Oftast "MegaReverb" från TC.Electronics - http://www.tcelectronic.com/MegaReverb.asp Kan köra några instanser av den med fina inställningar! 😳 Altiverb 6 när jag vill "lyxa" till nåt! 🙂 Peace... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Giannis Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Ok, det kan ju vara en metod... Men om jag nu vill ha lite reverb och jag faktiskt tycker att det kan låta samtida...? Att det är för mycket reverb på akustisk gitarr allt som oftast kan jag absolut tycka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Giannis Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Megaverb - kräver Powercore-kort antar jag (?). Altiverb är låter riktigt bra (jag har använt det vid några tillfällen). Lite dyrt just för stunden i och för sig. Wizoo W2 går att hitta för ca 1500 allt som allt om man beställer från USA. Nu kommer det visserligen inga fler uppdateringar i och med att W2 inte längre tillverkas så vitt jag förstår (tror det hände när M-Audio köpte upp dem). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 DaSample Glaceverb, Kjaerhus Classic Reverb och TC Native reverb (som följde med en Cubaseversion för lääääänge sedan) är de jag har använt mest. De är bra till normalt bruk - men man blir kinkigare med åren, så jag funderar på att skaffa Knufinke's SIR2, för att få de där riktigt homogena och härliga rumsklangerna som man vill ha ibland och bara kan få med impulsreverb... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Jag har testat otaligt antal mjukvarureverb men ständigt återkommit till Cubase egna inbygda eller Waves. Vad kör ni med tex för ett plåtreverb för trummor? Altiverb! Helt enkelt bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Jag har testat otaligt antal mjukvarureverb men ständigt återkommit till Cubase egna inbygda eller Waves. Vad kör ni med tex för ett plåtreverb för trummor? Altiverb! Helt enkelt bäst. Ja, om man kör AU/OSX. Användarvänligheten verkar ha halkat upp ett par snäpp i och med SIR 2, så om man kör VST/WIN är det ett starkt alternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YellowStudio Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Jag använder mest Ik multimedias och UADs realverb + Reasons Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Används idag: TC Native Reverb (Endast på studio-PC:n och dessutom via en DX-wrapper) Propellerheads Reason RV7000 (låter riktigt bra) Steinberg RoomWorks (följde med Cubase, låter betydligt bättre än reverben i min äldre Cubase-version) Smartelectronix Ambience (Gratis och gott. Finns nu också som Universal Binary för OS X.) SIR (SIR1. Gratis. Endast PC. Är inte hela världen att bli utan... PSP PianoVerb (Än en gång, gratis och endast PC. Använder inte ofta. ) Inom en snar framtid räknar jag med att införskaffa Wave Arts-pluggarna till min bärbara Mac, så då kommer MasterVerb att hamna högt på listan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Spin Audio Roomverb M2 och Space designer här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 30 november 2007 Dela Postat 30 november 2007 Används idag:TC Native Reverb (Endast på studio-PC:n och dessutom via en DX-wrapper) Propellerheads Reason RV7000 (låter riktigt bra) Steinberg RoomWorks (följde med Cubase, låter betydligt bättre än reverben i min äldre Cubase-version) Smartelectronix Ambience (Gratis och gott. Finns nu också som Universal Binary för OS X.) SIR (SIR1. Gratis. Endast PC. Är inte hela världen att bli utan... PSP PianoVerb (Än en gång, gratis och endast PC. Använder inte ofta. ) Inom en snar framtid räknar jag med att införskaffa Wave Arts-pluggarna till min bärbara Mac, så då kommer MasterVerb att hamna högt på listan. SIR 1 och Ambience kör jag med. Gillar Ambience...mmm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.