Jump to content
Annons

Hur får jag så bra ljud som möjligt `?

chillish (oregistrerad)

Recommended Posts

chillish (oregistrerad)

Tjenare!

Jag har för ett litet tag sedan köpt en Toneport UX2 , jag använder mig av tracktion när jag spelar in. ( spelar gitarr)

Men jag får inte ritkgit de ljuden jag vill ha vid inspelning, alltså.. kvaliteten är bra, men det är mest det där lilla extra som jag vill ha.

exempel: Jag har lagt in trummor och bas, och spelar in gitarren. Ska jag ändra ljudet i GEARBOX programmet, eller är det sjävla inspelningen man ska peta i för att få bra ljud?

om ni själva har en ux2:a kan ni väll berätta lite hur ni gör för att få sköna ljud o.s.v 😠

Tac k på förhand.

Dela på andra sajter

Annons
Tjenare!

Jag har för ett litet tag sedan köpt en Toneport UX2 , jag använder mig av tracktion när jag spelar in. ( spelar gitarr)

Men jag får inte ritkgit de ljuden jag vill ha vid inspelning, alltså.. kvaliteten är bra, men det är mest det där lilla extra som jag vill ha.

exempel: Jag har lagt in trummor och bas, och spelar in gitarren. Ska jag ändra ljudet i GEARBOX programmet, eller är det sjävla inspelningen man ska peta i för att få bra ljud?

om ni själva har en ux2:a kan ni väll berätta lite hur ni gör för att få sköna ljud o.s.v 🙂

Tac k på förhand.

tjena, jag har själv ett toneport ux2 och gearbox.

Din fråga är ju i stort sätt omöjlig att svara, vad menar du med bra ljud? Finns säkerligen lika många definitioner på bra ljud som det finns medlemmar här på forumet. Som frågan är ställd nu är det risk flr godtyckliga svar...

Jag är själv ganska färsk på inspelning, men om du inte är riktigt nöjd med ljudet redan vid inspelning så tror jag iaf att du får det jäkligt kämpigt att försöka fixa det med eq, kompressorer och dylikt. Lägg ner lite tid på att pilla med grundljudet. Använder du en uppmickad stärkare för gitarrljudet? Då är mickens placering jäkligt viktig oxå...

Inte för att du kanske blev mycket klokare, men men

Dela på andra sajter

chillish (oregistrerad)
Tjenare!

om ni själva har en ux2:a kan ni väll berätta lite hur ni gör för att få sköna ljud o.s.v 🙂

Tac k på förhand.

tjena, jag har själv ett toneport ux2 och gearbox.

Din fråga är ju i stort sätt omöjlig att svara, vad menar du med bra ljud? Finns säkerligen lika många definitioner på bra ljud som det finns medlemmar här på forumet. Som frågan är ställd nu är det risk flr godtyckliga svar...

Jag är själv ganska färsk på inspelning, men om du inte är riktigt nöjd med ljudet redan vid inspelning så tror jag iaf att du får det jäkligt kämpigt att försöka fixa det med eq, kompressorer och dylikt. Lägg ner lite tid på att pilla med grundljudet. Använder du en uppmickad stärkare för gitarrljudet? Då är mickens placering jäkligt viktig oxå...

Inte för att du kanske blev mycket klokare, men men

Okej, jo jag förstod att det kunde bli rätt svårt att svara på denna fråga..^^

Men om jag säger att jag vill få till ett bra "metallica" sound då ? ^^ haha.. Jag ska alltså mixtra med ljudet i gearbox innan jag spelar in ?=)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.