Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Go möra 😛

Är det nån som kör sina micar med Emus inbyggda preamps? Vilka micar och med vilka resultat?

Jag grunnar nämligen över tekniska detaljer som impedans, som Emu spec'ar till 330 ohm, vilket verkar synnerligen lågt...

Med tanke på att andra preamps jag sett har från 1.5 kohm och uppåt och micar brukar speca rekommenderat minsta load impedans på >1000 ohm.

Generellt är väl regeln låg ut- och hög in-impedans, samt 10 ggr ut (dvs mic 150 ohm, input 1500 ohm)?

Å andra sidan kan man ju tycka att TF Pro vet vad de håller på med och att det kanske är tryckfelsnisse som varit framme... 😆

Mvh,

Fredrik

Annons
JesperP (oregistrerad)
Postat

Jag kör med en Röde NT1000. Resultatet är att ingångsvolymen blir lite för hög. Har Preampen på minimum den mesta av tiden och får gå lite för långt från micken när jag sjunger starkt. Men jag håller på att bygga en pad så ska det nog lösa sig...

Postat

Där ser man... Låg last sägs väl påverka neråt, dvs dämpat, sämre dynamik, distorsion, gropar i responsen.

Men kanske att spänningen skjuter över?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.