Jump to content
Annons

Hjälp med mic neumann?

Recommended Posts

Postat
Jag rekommenderar att du tittar in på min testsite och laddar hem smakprov på ett gäng olika micar, så att du kan jämföra själv.

sE Gemini och Z5600a är helsköna micar. Gemini är TUNG - så du bör ha ett riktigt stabilt stativ om du väljer den... 🙂

Kan intyga att även Z5600a är riiktigt tung, och även shockmountet som är riktigt rejält. Har problem med alla mina micstativ =P

Ja, den är också tung - men Gemini är TUNG! 😛🙂

Annons
Postat
Jag rekommenderar att du tittar in på min testsite och laddar hem smakprov på ett gäng olika micar, så att du kan jämföra själv.

sE Gemini och Z5600a är helsköna micar. Gemini är TUNG - så du bör ha ett riktigt stabilt stativ om du väljer den... 🙂

Kan intyga att även Z5600a är riiktigt tung, och även shockmountet som är riktigt rejält. Har problem med alla mina micstativ =P

Ja, den är också tung - men Gemini är TUNG! 😄🙂

Ja den ser iofs väldigt massiv ut 🙂 har inte känt på den men om den är ännu tyngre så, vafan ska man ha för stativ som håller upp den?!

Postat

Ja, den är också tung - men Gemini är TUNG! 😛😉

Ja den ser iofs väldigt massiv ut 😛 har inte känt på den men om den är ännu tyngre så, vafan ska man ha för stativ som håller upp den?!

K&M klarar det - och de lite dyrare Quiklok, men stativ under ca 500:- göre sig icke besvär... 😛 Man kan dock inte ha bommen ute för mycket utan att sätta en motvikt på andra sidan (motvikt finns som tillbehör till K&M...).

Postat

Ja, den är också tung - men Gemini är TUNG! 😉😄

Ja den ser iofs väldigt massiv ut 🙂 har inte känt på den men om den är ännu tyngre så, vafan ska man ha för stativ som håller upp den?!

K&M klarar det - och de lite dyrare Quiklok, men stativ under ca 500:- göre sig icke besvär... 🙂 Man kan dock inte ha bommen ute för mycket utan att sätta en motvikt på andra sidan (motvikt finns som tillbehör till K&M...).

Vart finns sådan motvikt att köpa? har inte sett de någonstans faktiskt, använder tröjor m.m som motvikt nu =P funkar ju men...

Postat

Ja, den är också tung - men Gemini är TUNG! 😉😄

K&M klarar det - och de lite dyrare Quiklok, men stativ under ca 500:- göre sig icke besvär... 🙂 Man kan dock inte ha bommen ute för mycket utan att sätta en motvikt på andra sidan (motvikt finns som tillbehör till K&M...).

Vart finns sådan motvikt att köpa? har inte sett de någonstans faktiskt, använder tröjor m.m som motvikt nu =P funkar ju men...

TTS är distributör för K&M, men jag kunde inte se motvikten när jag kollade på deras hemsida, så man får väl ta och fråga dem om det är något de kan ta hem.

Det borde annars inte vara särskilt svårt eller dyrt att göra en sådan själv och det är det jag har tänkt försöka, så det är därför jag inte har kollat upp det noggrannare... Den finns på K&M:s hemsida.

cat.jpg

• 3 veckor senare...
Postat

kanske man får låna den här tråden lite snabbt..

jag går i tankarna på att köpa en Röde NT2-A,men då vill jag åxo ha en preamp som gör micken tillräcklig rättvisa

den ska spela in sång & akustiska instrument & kommer antagligen få agera allround mick i hemma studio

kort & gott vilken preamp rekomenderas?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.