DJjoint Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 Hejsan Jag blir alldrig nöjd med mina inspelningar för jag tycker ljudet inte är så bra som jag förväntar mig. Jag har mikrofon och mixer och förstärkare och ett par bra monitorer. Jag kanske gör fel när jag mixar, jag vet inte men jag tycker att orginal inspelningen utan mix borde vara bättre än det ljud jag får ut. Jag skicka med ett ljud klipp som är helt OMIXAT. http://www.speedyshare.com/341407124.html Jag använder cubase och när jag mixar använder jag Dynamics som jag ställer på 10. Sen DeEsser som e på 6 och ibland double delay. Snälla hjälp mig att få så bra ljud som möjligt. Tack på förhand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 Hejsan Jag blir alldrig nöjd med mina inspelningar för jag tycker ljudet inte är så bra som jag förväntar mig. Jag har mikrofon och mixer och förstärkare och ett par bra monitorer. Jag kanske gör fel när jag mixar, jag vet inte men jag tycker att orginal inspelningen utan mix borde vara bättre än det ljud jag får ut. Jag skicka med ett ljud klipp som är helt OMIXAT. http://www.speedyshare.com/341407124.html Jag använder cubase och när jag mixar använder jag Dynamics som jag ställer på 10. Sen DeEsser som e på 6 och ibland double delay. Snälla hjälp mig att få så bra ljud som möjligt. Tack på förhand Ja det där lät inte så bra. Vad är det för prylar du har och hur exakt använder du dem? Hur har du kopplat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DJjoint Postat 27 november 2007 Trådstartare Dela Postat 27 november 2007 Jag har en mikrofon, mixer och en förstärkare. Mikrofonen är en TSM för typ 8-900 spänn. Mixern är en Phonic AM440 sen så är förstärkaren en pioneer. Jag har kopplat det så att Mixer är kopplat till ljudkortet och från ljudkortet till förstärkaren och sen till högtalarna. Kan det bero på mixerns inställningar eller något? Snälla hjälp mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 först o främst så distar det, sen har du på tok för mkt diskant i ljudet.. du kör förmodligen in för mkt volym in i datorn/portan. Du kanske inte har ett dunderljudkort, och då förstörs ljudet ännu mer där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DJjoint Postat 27 november 2007 Trådstartare Dela Postat 27 november 2007 Okej. Men hur ska jag lösa problemet? hur ska jag göra för att det ska låta bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 Okej. Men hur ska jag lösa problemet? hur ska jag göra för att det ska låta bättre? sänk involymen(gain) på mixerbordet. dra inte in så stenhård volym in i datorn/portan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DJjoint Postat 27 november 2007 Trådstartare Dela Postat 27 november 2007 ok tack. du menar mikrofon ingången på ljudinstälningar i datorn va? tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 ok tack. du menar mikrofon ingången på ljudinstälningar i datorn va? tack på mixern. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 Koppla inte från mixern in i mikrofon in på ljudkortet (jag gissar att du kör med ett Soundblaster liknande ljudkort med 3,5mm ingångar). Koppla från mixern in i line in istället. Det ger bättre ljud och större chans att minska risken för distortion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.