Nexo Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Vilka trummor föredrar ni att arbeta med/har ni i studion? Själv har jag ett Sonor force 3003 vilket jag verkligen rekommenderar!! Akustiken i detta set är så fruktasvärt bra...det bara..lixom fäster. Men ni kanske har nåt tips på andra bra set?
Garylee (oregistrerad) Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Mitt Sonor HiLite set låter som en dröm. Behöver i stort sett inte ratta någonting. Ljudnivån är svinstark så det är perfekt för inspelning.
Benke Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Det beror helt på vad jag ska spela in. För rock eller pop använder jag mina Tama starclassic maple. Förövrigt kanske dom bästa trummorna jag någonsin rört. Funkar toppklass i studion med rätt mickar. Till lite mer "ackustisk" musik använder jag mina 60-tals Gretch. Små jazz-storlekar med tunn lönnstomme. Sätt upp två mickar och du är i himlen.
jeppe_sthlm Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Har oxo Starclassic Maple o älskar dom! Kan iofs inte säga att jag provat att spela in med DW eller några Pearl MMX eller liknande. Förmodligen minst lika bra resultat med dom. Min femtiöring sätter jag på att det har mer att göra med hur man har stämt dom och i vilket rum dom står //Jesper
Benke Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Min femtiöring sätter jag på att det har mer att göra med hur man har stämt dom och i vilket rum dom står Word! Jag har spelat in pop-produktioner med riktigt röviga trummor. Det krävs mer skruvande men det går att få det snyggt och fett.
VacUm Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Min femtiöring sätter jag på att det har mer att göra med hur man har stämt dom och i vilket rum dom står Word! Jag har spelat in pop-produktioner med riktigt röviga trummor. Det krävs mer skruvande men det går att få det snyggt och fett. Beror ju helt på vilken musik man ska spela in och hur bra trumslagaren är. Körde en del på ett DW-set ett tag och då låter det ju just DW (dyrt, fint och lite tråkigt). Annars hade vi ett skruttigt gammalt ludwig som lät hur skönt som helst när man slängde upp ett knippe mickar på det. Folk som kom och skulle spela in var alltid skeptiska i början, men när dom lyssnat på första provinspelningen så var nästan alla övertygade.
VacUm Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Det beror helt på vad jag ska spela in. För rock eller pop använder jag mina Tama starclassic maple. Förövrigt kanske dom bästa trummorna jag någonsin rört. Funkar toppklass i studion med rätt mickar. Till lite mer "ackustisk" musik använder jag mina 60-tals Gretch. Små jazz-storlekar med tunn lönnstomme. Sätt upp två mickar och du är i himlen. Fan sitter du på ett gretch!?!? Nu blev jag lite avis 😆 Dom låter ju så tokhippt så det liknar ingenting.
Benke Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Fan sitter du på ett gretch!?!? Nu blev jag lite avis 🙂 Dom låter ju så tokhippt så det liknar ingenting. Yesssssssss! Men jag letade nog i fyra år innan jag fann mina farbror Gretch.
VacUm Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 Fan sitter du på ett gretch!?!? Nu blev jag lite avis 🙂 Dom låter ju så tokhippt så det liknar ingenting. Yesssssssss! Men jag letade nog i fyra år innan jag fann mina farbror Gretch. får man fråga vad du fick hosta upp för dom? Man kan ju ta en halv förmögenhet för massa sånna gamla tuffe-trummor nuförtiden.
Benke Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 får man fråga vad du fick hosta upp för dom? Man kan ju ta en halv förmögenhet för massa sånna gamla tuffe-trummor nuförtiden. Jag gjorde nån byteshistoria som jag inte riktigt kommer ihåg men jag tror jag gav 10000 för fyra trummor utan stativ. Ett riktigt kap vill jag påstå! 😉
VacUm Postat 28 september 2004 Postat 28 september 2004 får man fråga vad du fick hosta upp för dom? Man kan ju ta en halv förmögenhet för massa sånna gamla tuffe-trummor nuförtiden. Jag gjorde nån byteshistoria som jag inte riktigt kommer ihåg men jag tror jag gav 10000 för fyra trummor utan stativ. Ett riktigt kap vill jag påstå! 😉 Ja verkligen! Bra affär helt klart.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.