Jump to content
Annons

TimeStop (oregistrerad)

Recommended Posts

TimeStop (oregistrerad)
Postat

Hat tänkt köpa en men har ingen aning vilken/vilka som är bra.

Jag kollade på 4sound men 220 kr för en liten plastsak lät ganska dyrt... eller?

Annons
TimeStop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Sorry, glömde säga...

Det är en vanlig 6-strängad akustisk gitarr (ej nylon).

Redigerat av TimeStop
Postat

Jag skulle säga att 220 kr är ett ganska normalt pris för ett capo, går säkert att hitta billigare, men då är de ofta sämre och svårare att handskas med.

Postat

Jag har testat många olika capon genom åren, det enda jag tycker gör jobbet riktigt bra är detta: Jim Dunlop Victor Capo. Många capon drar strängarna lite snett vilket gör att gitarren blir ostämd, det gör inte detta.

TimeStop (oregistrerad)
Postat

Tack för svaren.

Var får man tag på bra capos? Affärer? Hemsidor? Skulle vara tacksam för bra rekommendationer.

Postat
Tack för svaren.

Var får man tag på bra capos? Affärer? Hemsidor? Skulle vara tacksam för bra rekommendationer.

Till en vanlig akustisk stålsträngad (6), rekommenderar jag en Shubb c1. Det överlägset bästa capo jag nånsin använt. Kostar cirka 200 spänn men det är värt det.

Nu vet jag ju inte var du bor men i Stockholm kan du köpa ett på t.ex. Jam, även om du säkerligen kan hitta något billigare på nätet (men då tillkommer ju frakt).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.