baldypwn (oregistrerad) Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Hej på er, Jag lär mig att spela gitarr bla med hjälp utav diverse instruktionsvideos. Det skulle underlätta en hel del om det finns något program som kan loopa delar av ett klipp på samma sätt som man kan loppa ljudfiler. Nån som kan tipsa om något sådant program? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 (redigerat) Adobe Premiere Adobe After Effects Apple Final Cut Apple Soundtrack Pro ? ( Tror jag ) Quicktime VLC Bla går säkert med fler program. Många DAW kan ju importera video in i programmet så du kan loopa video i din DAW. Redigerat 26 november 2007 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
baldypwn (oregistrerad) Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 ojdå..där ser man.. Jag använder VLC för att se på film med men kände ej till denna funktion. Kan man alltså sätta en in/ut-punkt och loppa filmsekvensen i VLC? Vore kalas med en liten guide isf. Tack för svaret! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Kan man alltså sätta en in/ut-punkt och loppa filmsekvensen i VLC? Det verkar inte att det går tyvärr , Dock har jag för mig att du i QT kan göra det och den e ju gratis att ladda ned.Beror på vilken DAW du har men lättast ät ju att importera in filmen i den , då kan du lätt spola fram och tillbaka till vilken del av filmen du vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Menar du att Quicktime Pro är gratis nuförtiden? Det är ju generöst! Förr kunde man inte loopa eller spara i gratisversionen av quicktime! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
baldypwn (oregistrerad) Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 ok..quicktime pro verkar enbart spela upp filformatet "film" går det konvertera vanliga avi-flier så att det funkar i QT? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 ok..quicktime pro verkar enbart spela upp filformatet "film"går det konvertera vanliga avi-flier så att det funkar i QT? jepps.. du ska konvertera till .mov... i iMovie HD(som ingår i iLife) kan man göra typ allt.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 ok..quicktime pro verkar enbart spela upp filformatet "film"går det konvertera vanliga avi-flier så att det funkar i QT? jepps.. du ska konvertera till .mov... i iMovie HD(som ingår i iLife) kan man göra typ allt.. 🙂 Btw: iMovie08 suger, den är försämrad i jämnförelse med tidigare verisoner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
baldypwn (oregistrerad) Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Tack för hjälpen! JAg konverterade med programmet A-Z videokonverter. Funkade bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 6 januari 2008 Dela Postat 6 januari 2008 ACID SoundForge Vegas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isakzmachine Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 Lånar tråden lite... Fråga: Hur kan man extrahera ljudet från en film så man kan sampla detta? Tänkte experimentera lite med The Matrix... eller nått, typ gamla filmer ingen har sett eller hört... som Amon Tobin gör... hur han nu gör! Ciao! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luddmann (oregistrerad) Postat 1 februari 2008 Dela Postat 1 februari 2008 (redigerat) Lånar tråden lite... Fråga: Hur kan man extrahera ljudet från en film så man kan sampla detta? Tänkte experimentera lite med The Matrix... eller nått, typ gamla filmer ingen har sett eller hört... som Amon Tobin gör... hur han nu gör! Ciao! Du kan ta in materialet i vilken NLE som helst, sen separerar du ljudet från bilden däri ( markera AV spåret, högerklicka finns oftas på en meny där ) och sedan väljer du att endast exportera ljudet i vilket format du vill Redigerat 1 februari 2008 av Luddmann Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.