Jump to content
Annons

Samplitude 9 SE/Rewire-kanaler & Thor-automatisering


Raycore

Recommended Posts

Hej!

Jag lyckas inte välja annat än att hämta ljud från output 1 & 2 från Reasons hardware interface, i Samplitude 9 SE. Borde jag inte kunna välja t ex ouput 1-2 på en kanal i Samplitude, och output 3-4 på en annan kanal, som i Pro Tools?

Sedan undrar jag även om det går att på något sätt automatisera RUN-knappen på sequencerdelen på Thor synthen. Jag lyckas inte och det är irriterande då jag har en ljud som är "running" och som därför spelar konstant. Jag har fått automatisera fadern till Thorsynthen för att få den tyst där jag vill ha den tyst. Men det känns som en tråkig omväg. Någon som har tips på det?

Tack!

------------

Redigering: Hellooooo? Ingen som vet?

Redigerat av Raycore
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Hej!

Jag lyckas inte välja annat än att hämta ljud från output 1 & 2 från Reasons hardware interface, i Samplitude 9 SE. Borde jag inte kunna välja t ex ouput 1-2 på en kanal i Samplitude, och output 3-4 på en annan kanal, som i Pro Tools?

Sedan undrar jag även om det går att på något sätt automatisera RUN-knappen på sequencerdelen på Thor synthen. Jag lyckas inte och det är irriterande då jag har en ljud som är "running" och som därför spelar konstant. Jag har fått automatisera fadern till Thorsynthen för att få den tyst där jag vill ha den tyst. Men det känns som en tråkig omväg. Någon som har tips på det?

Tack!

------------

Redigering: Hellooooo? Ingen som vet?

Jag antar att du jackat upp Thor synten till utgång 3 & 4?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du jackat upp Thor synten till utgång 3 & 4?

Ja alltså, inte för att frågorna riktigt har med varandra att göra.

Men precis, en synth går till utgång 1 & 2 och nästa går till 3 & 4, osv. Men i Samplitude 9 SE tycks jag endast kunna välja att hämta ljud från utgång 1 & 2. Är det så eller? Vore konstigt, för det skulle ju kännas otroligt fattigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mmm, Cubase aktiverar man Rewire kanaler i ett separat fönster någonstans.

Har Samplitude installerat men på en annan dator.

Skall kolla imorgon om jag hinner.

Har du sökt i hjälpfilerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, Cubase aktiverar man Rewire kanaler i ett separat fönster någonstans.

Har Samplitude installerat men på en annan dator.

Skall kolla imorgon om jag hinner.

Har du sökt i hjälpfilerna?

Tack, det vore snällt!

I Cubase och Pro Tools har jag koll på hur man gör, där är det ganska tydligt hur man ska gå till väga. I hjälpfilen i Samplitude lyckas jag inte hitta något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill minnas att det fungerar som i ProTools 6 dvs. du lägger valfri Rewire-ingång som insert-effekt 1 på ett audiospår.

Japp, det stämmer bra. Problemet är att det inte finns fler alternativ (vad jag kan hitta) än "reason (1-2)" som det står på inserten. Jag vill ju på nästa kanal kunna välja "reason (3-4)" osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...