EMEMEM (oregistrerad) Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Hej. Jag har sökt länge nu efter nåt vst eller nån effektpedal som motsvarar de klassiska reverbljudet som U2's gitarrist "the edge" har på sin gura. tycker det låter helt magisk gött och skulle vilja hitta det. Någon som vet hur man kan få fram detta ljud? Tusen tack till den som vet! Ha de bra. //EM
DivineCo Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Definitivt delay men även reverb. Exakt vad han har och har använt genom åren har jag ingen anning om men jag skulle tro att han har gått igenom det mesta i effektväg.
Daniel H Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Han använder bla grejer från Line 6: http://line6.com/artists/202/index.html?ut...edge+Artist+Mid
DrHans Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Vill mig minnas att det tom finns U2 edge preset på pod xt´n. Men är inte säker. Kanske någon som kör pod kan bekräfta detta och ge dig effektinställningar.
replicant Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Här finns lite att läsa: Edge setup Annars finns det hur mycket som helst att läsa om The Edge gitarr ljud.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.