Jump to content
Annons

Kommer inte in på Gearslutz.com

Recommended Posts

Peter Hallin (oregistrerad)
Postat

Hej, jag ska häda och berätta att jag det senaste året hängt mer på Gearslutz.com än här. Men jag lär ju inte vara ensam. Det är ju den största sajten med mest internationella proffs på medlemslistan. Själv har jag inte gett mig i kast med att bli medlem.

Men nyligen uppstod ett märkligt problem. Jag kommer inte in på sajten från min hemdator. På min arbetsplats går det däremot utmärkt. Har varit så i ett par månader. Någon som har en aning? Eller som kanske råkat på det själv till och med?

Annons
Postat (redigerat)
1. Problem med DNS-server hos din internetleverantör?

Fungerar det att gå via http://75.126.178.115/board?

Jajamensan! Vad beror detta på? Jag har Glocalnet som leverantör. Vad är det för problem de kan ha?

(Jag får visserligen bara upp startsidan och kommer ingen vart därifrån på detta vis)

Redigerat av Peter Hallin
Postat

Jag svarar endast på detta:

Hej, jag ska häda och berätta att jag det senaste året hängt mer på Gearslutz.com än här. Men jag lär ju inte vara ensam. [...]

Du är säkert inte ensam, men bara så att det inte är något missförstånd. Studio forum har fler unika besökare per vecka än någonsin tidigare (ganska markant dessutom). Likaså fler nyregistreringar. Däremot har vi färre inlägg per dag, men det beror på att vi med olika metoder har lyft ner avdelningen Utanför ämnet - vilken i sin tur i det närmaste är helt död, jämförelsevis.

Ville bara svara med fakta, ditt inlägg kan tolkas som att det har varit massflykt och den bilden stämmer inte riktigt överens med verkligheten.

Mvh

.björn.

Postat
Jag svarar endast på detta:
Hej, jag ska häda och berätta att jag det senaste året hängt mer på Gearslutz.com än här. Men jag lär ju inte vara ensam. [...]

Du är säkert inte ensam, men bara så att det inte är något missförstånd. Studio forum har fler unika besökare per vecka än någonsin tidigare (ganska markant dessutom). Likaså fler nyregistreringar. Däremot har vi färre inlägg per dag, men det beror på att vi med olika metoder har lyft ner avdelningen Utanför ämnet - vilken i sin tur i det närmaste är helt död, jämförelsevis.

Ville bara svara med fakta, ditt inlägg kan tolkas som att det har varit massflykt och den bilden stämmer inte riktigt överens med verkligheten.

Mvh

.björn.

Nejnejnej! Det var inte alls meningen att det skulle tolkas så. Det var bara ett sätt att ursäkta mitt eget beteende, så att säga. 😄

Herrn är lite väl defensiv över det egna territoriet där känner jag. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.