Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Menar du tr808 kicken?

Annars är det väl bara att skära bort diskanten rejält så det bara blir djup och ingen distingt attack kvar.

Postat
asså typ mjuka house kickar eller såna mjuka som e jätte mjuka vad heter såna vart kan man hitta såna finns det några gratis?

Det är alltid enklare att hjälpa till om frågan istället är formulerad på ett bra sätt - gärna med hela meningar också 🙂

Men jag chansar på att du menar en 808-liknande kick, vilket i grunden inte är mer än en sinuston som snabbt sjunker både i amplitud (volym) och tonhöjd. Den är enkel att skapa själv i de flesta synthar.

Postat

Ibland behövs det en mjuk kick. Helt klart.

Vet att det finns en som många använder. Sök på google efter "fartkick" så kommer det fram lite justa grejer.

Postat (redigerat)

hur skär man bort på kicken då ? har inte en blekaste hittar dessutom inget på fartkick hm...

jag hittade dessutom en kick som var mjuk det var tr808 kick 😲 men vill fortfarande veta hur man skär en kick mjuk 🙂 och finns det mer såna mjuka kickar någon stans man kan ladda ner 🙂 vore tacksam 🙂

Redigerat av yobare
Postat
hur skär man bort på kicken då ?

Du använder din EQ och använder en Low pass. Studio släppte en mixologi som kan vara användbar i början för att komma in i världen av EQ, kompressor osv. Sedan vet ju inte jag exakt vad det är för kick du vill ha men generellt brukar man säga att botten i en kick ligger mellan 50-100 hz och (jag vill påstå från 40 hz) och rundheten mellan 100 - 250 hz. Hoppas det hjälper dig något. Om du inte hittar low pass så kan det även heta hi cut.

MVH

Anders

Postat

tack gizmosiz 🙂 skulle gära vilja veta om det finns någon sida man kan ladda ner såna färdiga gratis 😲 också 🙂

Postat
tack gizmosiz 🙂 skulle gära vilja veta om det finns någon sida man kan ladda ner såna färdiga gratis 😲 också 🙂

EQ lär ha följt med ditt program, så det är inget du behöver ladda ner 🙂 Om du menade att det var kickljudet du ville ladda ner som sample så borde det väll gå att googla på typ free kick sounds eller nått 🙂

Postat

Essential Clubsounds har massa Kickar , tom en Cascada Bas och Global Deejay Plug så att man inte ens behöver göra musiken själv utan pluggen gör det åt en.Om man sedan även skaffar ratemytune pluggen så skickar den direkt låten till alla radiokanaler och DJs över hela världen så att dom kan spela den samma kväll.Registrerar man låten hos SVINN med RH garanti så för man betalt även varje månad , typ 80 000 € i månaden så du borde kanske kolla upp dom

tack gizmosiz skulle gära vilja veta om det finns någon sida man kan ladda ner såna färdiga gratis också

Pluggar finns här

Postat

å du sa hur gammal du va?

vill du inte hjälpa till seriöst kan du väl stänga igen eller?

Essential Clubsounds har massa Kickar , tom en Cascada Bas och Global Deejay Plug så att man inte ens behöver göra musiken själv utan pluggen gör det åt en.Om man sedan även skaffar ratemytune pluggen så skickar den direkt låten till alla radiokanaler och DJs över hela världen så att dom kan spela den samma kväll.Registrerar man låten hos SVINN med RH garanti så för man betalt även varje månad , typ 80 000 € i månaden så du borde kanske kolla upp dom
tack gizmosiz skulle gära vilja veta om det finns någon sida man kan ladda ner såna färdiga gratis också

Pluggar finns här

Postat
å du sa hur gammal du va?

vill du inte hjälpa till seriöst kan du väl stänga igen eller?

Det kanske var ett tag sen du var inne på Forumet men killen har ställt samma fråga i en vecka nu i tråd efter tråd och gång på gång fått sin fråga besvarad med ändock fortsatt att ställa samma fråga igen.Han har till och med fått flera av sina trådar radera av admin för att även dom ansett att trådarna varit meningslösa.

Och vill du inte hjälpa till varför ens engagera dig i att kommentera mitt inlägg. ? 🙂

Postat
har inte en blekaste hittar dessutom inget på fartkick hm...

Det var konstigt. Nu är det inte mitt område, kan komma ihåg fel.

Postat

piccazzo har det lite svårt just nu han tror att cascada bass är samma som electro bassline men han e ju förståss musiker och sitter i forumet hela dagarna och skiter fullständigt i att hjälpa till normalt så får man ju ett svar som holmgren som försöker hjälpa men piccazzo du ska ju bara hacka ner på en eller hur ?

antingen tror han är för mäktig eller så kan han ingenting och tycker synd om sig själv 🙂 puss

Postat
piccazzo har det lite svårt just nu han tror att cascada bass är samma som electro bassline men han e ju förståss musiker och sitter i forumet hela dagarna och skiter fullständigt i att hjälpa till normalt så får man ju ett svar som holmgren som försöker hjälpa men piccazzo du ska ju bara hacka ner på en eller hur ?

antingen tror han är för mäktig eller så kan han ingenting och tycker synd om sig själv 🙂 puss

Med den attityden tror jag tyvärr att du kommer att få väldigt svårt att få hjälp här.

Postat
jo men det enda killen gör är att hacka ner på mig. Varför ens svara om han endå ska hacka ner på en ?

Därför att du ställer samma fråga om och om igen , Men framför allt för att folk har gett dig länkar till andra trådar , Filmer , Förslag till Instrument med mera men DU NEDVÄRDERAR dom genom att yttra dig om att ALLA FÖRSLAG du fått inte är ett dugg likt Benassi/Global Deejays utan ALLT RÅD är bara skit och du kan göra bättre själv.

OM du nu E SÅ JÄ..A duktig varför forstätter du ställa samma idiotiska frågor gång på gång.Att du skulle ha använt FL Studio i sju år betvivlar jag starkt , Att du sitter på version 4,5 säger väl det mesta om det oxå.Ärligt om du efter sju år inte klarar av att ratta en EQ för att mjuka till en Kagge ( Kick kanske det heter för dig ) får mig som sagt att starkt betvivla din kompetens.

Sedan att du inte ens kan specifiera vad det är du vill ha reda på alla dina frågor brukar lyda

" Asså ja liksom ba vill softa kicken liksom gratis eller att nån liksom ka ju göra det så vore re skit sjysst , Puss 🙂 ".

Som du säkerligen redan insett har du blivit ett skämt och dina upprepade trådar bestärker bara denna bild SÅ antingen tänker du till ordentligt innan du ställer nästa fråga OCH tar till dig det som redan sagts eller för all del fortsätt som du gjort och fortsätt vara det parodi du har etablerat dig som.

Postat

kolla vad taskig du är nu igen kan du inte bara säga i love you och skicka en flp på en riktig global deejay bass ba 🙂 puss hahaha. Jag gillar han halft endå...

Postat

okajj okajj,, de epå så vis, de va tråkigt å höra:(,,,, men tycker ändå att man inte behöver va så jäkla taskig lr?

njaa hade ignet å säga om just det faktiskt, men däremot så tyckte jag ditt inlägg inte lät så bra,

men okajj har han frågat samma saker om å om igen, så ignorera det istället!😊

quote]

Det kanske var ett tag sen du var inne på Forumet men killen har ställt samma fråga i en vecka nu i tråd efter tråd och gång på gång fått sin fråga besvarad med ändock fortsatt att ställa samma fråga igen.Han har till och med fått flera av sina trådar radera av admin för att även dom ansett att trådarna varit meningslösa.

Och vill du inte hjälpa till varför ens engagera dig i att kommentera mitt inlägg. ? 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.