Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har lånat ett digi002 för att testa om det är en miljö jag kan jobba i....men jag får det fan inte att funka. Har kört Mbox2 tidigare och det funkar hur bra som helst. Har ionstallerat om men inget hjälper. Problem 1 är att Pro Tools inte laddar....det fastnar på uppstarten ....ibland på midi ibland tidigre. Nån enstaka gång har jag trots allt kommit in i programmet då klagar det på nån "clock" grej.....riktigt irriterande. Jag kör PC, Windows XP servicepack 2 på en Fujitsu Simens Lap Top

Redigerat av voxac30tb
Annons
Postat (redigerat)

Har du sökt på digidesign ifall problemet står skrivet där? Om du kommer in i pro tools och det kommer upp något om clock så gå in i hardware setup och kolla så att clock står som internal. Att pro tools 7.4 inte startar på PC finns en annan tråd där någon hänvisade till digidesigns hemsida där det stod om problemet. Så mitt första förslag är att gå in på digidesign och kika och om du inte hittar något där så får vi se om vi kan lösa det här. Jag är ingen pärla, men har råkat snubbla över ett och annat 😉 Och om inget hjälper så är det nog bara att ta kontakt med deras support som sista utväg.

//Anders

EDIT: Kan ju inte ett skit om PC, men har du kollat så att inte din Mbox ligger kvar så det är något sånt fel?

Redigerat av Gizmozis
Postat

Kör Pro Tools 7.3. Visst ska man kunna byta mellan olika ljudkort om man startat om eller hur? Drivrutinerna ligger ju i Pro Tools....eller har jag fattat fel?

Postat
Kör Pro Tools 7.3. Visst ska man kunna byta mellan olika ljudkort om man startat om eller hur? Drivrutinerna ligger ju i Pro Tools....eller har jag fattat fel?

Ja, det tycker man, Ja, drivrutinerna har jag för mig ligger i PT, men jag måste erkänna att jag inte vet, va så länge sedan man själv installerade. Hoppas någon annan vet och jag hoppas det löser sig för dig.

//Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.