Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla musik älskare!

jag har haft en ZOOM G2a i två år snart och jag har ännu inte lyckats tämja den. Är det nån som har ett tips på hur man gör för att balansera ljudet mellan pedalen och förstärkaren när man ska repa med bandet. jag hör ljudet dåligt, och om jag höjer på förstärkaren så blir det bara sprak och rundgång och 0 kvalite. så om nån har nått tips så är jag tacksam om ni vill berätta dem.

ha det bra alla, tack i förhand!

Annons
Postat

Vad har du för förstärkare, och hur har du kopplat ihop grejorna? Vad använder du boxen till, kompletta sound eller för att lägga på effekter?

Postat

det är för kompletta sound, en line6 Spider. kopplar från gitarr till input på pedal från output på pedal till input på förstärkare.

Postat

Om du kör kompletta sound så prova att koppla in pedalens ut till returen på förstärkarens effektloop (antar att det finns en sådan?). Prova även att exprimentera med att stänga av och på högtalarsimuleringen i effektpedalen.

Det brukar även finnas möjlighet att öka/sänka ingångsvolymen på pedalen, det kan göra väldigt mycket för ljudet.

Bättre/sämre?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.