Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte ett par Adam A7 idag.

Jag har bara ställt upp, kopplat upp och testat som hastighet.

Första intrycket.

De låter tunt mot mina Behringer Truth 2031A med 8" bas.

Dags att testa mixa i dem imorgon.

Så ska vi se vad jag tycker då.

Kanske kommer kompletera med en Sub, vi får se. Vad ska man ha för SUB då isåfall?

Annons
Postat

Hmm. Truth 2031A var inget dåligt val i förhållande till priset.. Adam är dyra rackare som låter bra meen.. Ska bli kul att höra resultatet.. 😑Är det värt priset? (säger en gammal tjomme som sitter och tjuvlyssnar i ett par väl inkörda JBL 4430 matade av ett par monostärkare av fabrikatet Gaz Ampzilla 😄 )

Postat
Hmm. Truth 2031A var inget dåligt val i förhållande till priset.. Adam är dyra rackare som låter bra meen.. Ska bli kul att höra resultatet.. 😑Är det värt priset? (säger en gammal tjomme som sitter och tjuvlyssnar i ett par väl inkörda JBL 4430 matade av ett par monostärkare av fabrikatet Gaz Ampzilla 😄 )

Nä, jag kan bara hålla med Truth 2031A lådorna är väldigt mycket monitor för pengarna.

Lyssnade på alla jag kunde hitta i ungefär samma prisklass när jag köpte dem och jag tyckte de lät bäst av alla.

Hoppas verkligen jag blir nöjd med Adam lådorna. Dom var dyra.

Återkommer med komentarer senare.

chrisgroove (oregistrerad)
Postat

Jag har haft mina Adam A7 sen slutet på augusti nu. Jag är hur nöjd som helst med dom! Tycker dom är värda varenda krona!

Kan hålla med om att det kunde varit lite mer krut i dom lägre frekvenserna men annars är det en otroligt ärlig och naturlig monitor i mina öron.

Hoppas du kommer njuta av dina A7:or lika mycket som jag gör! 😑

Postat

Kan det bero på Truth har mer badkarskurva i frekvensspektrat? Smickrande men inte direkt "riktigt" ljud och flat avslöjande mix?

Från vad jag hört så är klarheten i A7 otroligt bra men den kan inte leverera fetbasen i bastrumman heller. Men det kan kanske ordnas med en sub, eller att man lär sig ljudet på Adam...

Själv tycker jag att mina Adam p33 är alldeles fantastiska i att leverera bra ljudbild. De är otroligt klara och räcker gott och väl i basen. Diskantkontruktionen gör dock att man hör varenda lite frekvens i mellan och de högre registren. Jättebra om man mixar, men på färdigmastrat, modernt material, så kan det bli lite mycket. Jag klarar till exempel inte av söndermastrat, överkomprimerat material någon längre stund utan att bli trött i öronen. Riktigt mastrat material är däremot en ren njutning. 🙂

Tar nog lite tid att lyssna in sig på A7 monitorerna också. Inget smicker av material, men det är också det som gör att materialet blir flyttbart till andra system. (Speciellt om man är bättre ljudtekniker än vad jag är...😄)

Skall bli kul att se om du kommer överens med dem, eller om det blir en annons på forumet om en stund 😑

Hälsningar från Cheonan, Korea. (Vädret är kanon och kimchi och soju smakar som vanligt.)

Lee

Postat

Det var ju tydligheten jag fastnade för i affären när jag lyssnade.

Jag är glad för att jag hörde en jättestor skillnad när jag testade dem hemma annars hade det kännts tråkigt.

Jag tror säkert att jag blir nöjd med dem.

Och är även öppen för att jag kanske kommer kompletera med en sub.

Postat

Jag tycker att just upplösningen och den tydliga placeringen i stereobilden, är något som är otroligt viktigt i en monitor och det gör att en sådan monitor ger en tydlig ljudbild utan att behöva överdriva något frekvensområde, som man gör i vissa... Dessutom ger banddiskanterna (åtminstone ADAM:s) en större sweetspot än de mer traditionella domediskanterna, något som är ytterligare en fördel.

Om du ska komplettera med en sub, så brukar Sub8 vara lagom att köra med A7:orna. 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.