Jump to content
Annons

E-MU 0404 eller M-Audio Audiophile 2496?

Redibo (oregistrerad)

Recommended Posts

Redibo (oregistrerad)

Hej!

Har just blivit frälst av musikproduktionsbranschen och är därför i akut behov av att kunna spela in MIDI och allt annat på datorn, varför ett prisvärt ljudkort är önskvärt. Inbyggt Realtek HD fyller inte riktigt behoven...

Tittade instinktivt runt 1000 kronorsklassen, och hittade E-MU 0404 och M-Audio 2496, som verkade ha i det närmaste snarlika specifikationer. Båda är PCI ska tilläggas. Vilket av dom är att föredra? Eller finns det något annat kort som är bättre i den prisklassen, PCI eller PCI-E x1?

Stort tack på förhand! 🙂

Dela på andra sajter

Annons

emukortet har DSPkraft som du kan använda dig av.

dvs en processor som gör berälningar för dig istället för din egen procesor som du har i datorn.

processorn gör uträkningar av plugins.

sök på forumet. finns minst en miljard trådar om detta ämne.

Dela på andra sajter

Hej!

Har just blivit frälst av musikproduktionsbranschen och är därför i akut behov av att kunna spela in MIDI och allt annat på datorn, varför ett prisvärt ljudkort är önskvärt. Inbyggt Realtek HD fyller inte riktigt behoven...

Tittade instinktivt runt 1000 kronorsklassen, och hittade E-MU 0404 och M-Audio 2496, som verkade ha i det närmaste snarlika specifikationer. Båda är PCI ska tilläggas. Vilket av dom är att föredra? Eller finns det något annat kort som är bättre i den prisklassen, PCI eller PCI-E x1?

Stort tack på förhand! 🙂

Jag har haft EMU 0404 och mkt nöjd med de kortet 🙂

Kan rekommendera den, speciellt eftersom den har inbyggda DSP-effekter som går att köra som helt vanlig insert i t.ex Cubase. M-audio's kort e oxå bra, stabila kort båda två tycker jag.

Sen finns de ju ett tredje alternativ: ESI Juli@

Jag tror inte det finns några ljudkort i den prisklassen som är PCI express, rätta mig nån? 🙂

Dela på andra sajter

Redibo (oregistrerad)

Tack för svaren!

Och har sökt på forumet, men hittade inga svar som gjorde mig helt och hållet nöjd!

DSP har jag också sett, visste inte om att 2496-kortet saknade det, då ligger helt klart E-MU kortet på plussidan...

Att det inte finns något till PCI-E gör inte så mycket, får bli att skaffa ett TV-kort som har det istället! 🙂

Lutar nog åt 0404 kortet då, känns tämligen prisvärt... Återigen tack för de väldigt snabba svaren!

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Emu har väl coolare bundlingar som följer med.

M-Audio 2496 har en Reason adapted som man kan uppgradera till en riktig Reason fyra. Då blir kortet "gratis". 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.