Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har nu fått igång Samplitude med en del VST-pluggar och kan spela från Reason via Rewire.

Jag är helt ny på detta och vet nog inte hur det SKA funka.

Är det inte så att jag kan starta inspelning i Samplitude i ett Midispår och det jag spelar från Reason ska fastna där?

Måste jag öppna Reason varje gång jag ska spela upp det spåret sen?

Kanske någon kan ha en bra genomgång om sånt här?

Fortsatt fråga på samma ämne....

När jag öppnar Ezdrummer och gör "drag and drop midi" blir det bara en takt...

Kan man få in flera takter eller kanske spela in rakt i från Ezdrummer?

Jag har läst manualen....

Redigerat av bdatony
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har nu fått igång Samplitude med en del VST-pluggar och kan spela från Reason via Rewire.

Jag är helt ny på detta och vet nog inte hur det SKA funka.

Är det inte så att jag kan starta inspelning i Samplitude i ett Midispår och det jag spelar från Reason ska fastna där?

Du kan spela in MIDI i Samplitude och välja Reason instrument som skall spela upp det du spelar.

Ja

Kanske någon kan ha en bra genomgång om sånt här?

Det finns ganska bra igenomgångar i Reason manualen hur det funkar med olika Rewire inställningar.

Har inte kollat i samplitude manualen men där borde det finnas beskrivet hur du gör med just Samplitude.

Postat
Nej, för din klaviatur spelar inte på instrumenten i Reason.

Din klaviatur skickar midinoter till Samplitude och du spelar också in på midispår i Samplitude.

Sedan väljer du att ett Reason-instrument ska ta emot noterna från Samplitude, likväl som du annars hade valt ett VST- eller MIDI-instrument.

Ja, använder du Reason måste programmet startas varje gång.

Använder du en extern synt måste den vara inkopplad och påslagen.

• 2 veckor senare...
Postat

Hej. Är också ny på det här. Använder Reason men vill ha bättre orkesterljud. Tänker därför skaffa Miroslav Philharmonic som jag antar är en så kallad "VSTi-pluggin. Går detta alls? Och isåfall, hur kopplar jag samma de två programmen via såkallat "Rewire"?

Skulle vara jätteshysst med lite hjälp.

Mvh

Memphis

Postat

Se till att du valt att tillåta rewire i Samplitude.

Sen får du under ljudutgången till höger att lägga till nytt instrument-rewire-reason

Då startar Reason och dagen är räddad.

Postat
Nej, för din klaviatur spelar inte på instrumenten i Reason.

Din klaviatur skickar midinoter till Samplitude och du spelar också in på midispår i Samplitude.

Sedan väljer du att ett Reason-instrument ska ta emot noterna från Samplitude, likväl som du annars hade valt ett VST- eller MIDI-instrument.

Ja, använder du Reason måste programmet startas varje gång.

Använder du en extern synt måste den vara inkopplad och påslagen.

Tack för detta.

Svårt att förstå men nu har jag fått igång allt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.