Jump to content
Annons

Hur gör jag för att få trummor i Tracktion ?

Recommended Posts

chillish (oregistrerad)
Postat

Tjenare!

Jag är ny på programmet tracktion3, och jag förstår inte hur jag ska få in trummor.. och hur gör jag för att få dessa att "låta" rätt ?

Exempel: Jag spelar Metallica- fadetoblack .. och jag vill sätta in trummorna först.. hur gör jag ? ( jag spelar gitarrerna)

Mycket tacksam för svar

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vi börjar med det enkla.

Vad använder du för nåt att skapa trummor med?

En plugg eller livetrummor?

Det finns en knapp uppe till höger som heter "New filter".

Drag denna till en kanal innan volym och panorerings filtret på ett spår.

I från listan av pluggar väljer du sedan en lämplig trumplugg, någon av de sample players som följer med ditt paket eller under Tracktion filter "Sampler".

Sedan kan du lira trummorna från ett keyboard eller manuellt peta in trumslag i midieditorn.

Redigerat av drloop
chillish (oregistrerad)
Postat
Vi börjar med det enkla.

I från listan av pluggar väljer du sedan en lämplig trumplugg, någon av de sample players som följer med ditt paket eller under Tracktion filter "Sampler".

Sedan kan du lira trummorna från ett keyboard eller manuellt peta in trumslag i midieditorn.

Jag använder en "plugg" .. vet inte hur jag hittar det jag ska ha in, och sedan fixa til ldet

drloop (oregistrerad)
Postat
Vi börjar med det enkla.

Jag använder en "plugg" .. vet inte hur jag hittar det jag ska ha in, och sedan fixa til ldet

Ok, får du ljud i pluggen?

Och vilken plugg är det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.