Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det är så att jag i huvudsak använder mig av Reason i mitt musikskapande.

Nu är det så att jag eventuellt fått en live spelning.. Då undrar jag.. Hur spelar jag live med reason och samtidigt får bra ljud, hur får jag ihop låtarna utan mellarum samt måste jag koplla d via Rewire från Cubase? Det suger minne...

Självaste styrningen har jag inget problem med gällande klaviatur o kontroll...

Tacksam För Tips

Annons
Cherrypop (oregistrerad)
Postat

Mycket bra fråga. Har själv inget svar, men är grymmt sugen på att få reda på hur elektromusikerna gör sina live framträdanden. Eller är allt playback? 😉

Är själv bara bevandrad i gamla hederliga rockenråll gigs 🙂

Postat

Har du tittat närmare på Live 4?

Aldrig använt det själv, men det verkar vara ett vettigare alternativ än cubase.

Postat

Jag tänkte titta på Live 4.. eller Protools.. Fast summan är ju ändå att mina låtar är förhållandevis färdiga redan, dock är det upplägget som får mig att fundera mest.. klart man kan ju improvisera en massa med klaviaturen o dyl.. fast.. humma..

Ja funderar..

Tacksam För Tips

Postat
Jag tänkte titta på Live 4.. eller Protools.. Fast summan är ju ändå att mina låtar är förhållandevis färdiga redan, dock är det upplägget som får mig att fundera mest.. klart man kan ju improvisera en massa med klaviaturen o dyl.. fast.. humma..

Ja funderar..

Tacksam För Tips

Hur gärna jag än vill rekommendera Pro Tools (kör det själv och trivs kanonbra) så tror jag inte det är ett dugg bättre på realtidsstyrning/bearbetning än Cubase.

Om du vill kunna arbeta med audio/midi i realtid är Live 4 förmodligen ett mycket bättre alternativ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.