Gäst Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Hej! Det är så att jag i huvudsak använder mig av Reason i mitt musikskapande. Nu är det så att jag eventuellt fått en live spelning.. Då undrar jag.. Hur spelar jag live med reason och samtidigt får bra ljud, hur får jag ihop låtarna utan mellarum samt måste jag koplla d via Rewire från Cubase? Det suger minne... Självaste styrningen har jag inget problem med gällande klaviatur o kontroll... Tacksam För Tips
Cherrypop (oregistrerad) Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Mycket bra fråga. Har själv inget svar, men är grymmt sugen på att få reda på hur elektromusikerna gör sina live framträdanden. Eller är allt playback? 😉 Är själv bara bevandrad i gamla hederliga rockenråll gigs 🙂
brojd Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Har du tittat närmare på Live 4? Aldrig använt det själv, men det verkar vara ett vettigare alternativ än cubase.
Gäst Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Jag tänkte titta på Live 4.. eller Protools.. Fast summan är ju ändå att mina låtar är förhållandevis färdiga redan, dock är det upplägget som får mig att fundera mest.. klart man kan ju improvisera en massa med klaviaturen o dyl.. fast.. humma.. Ja funderar.. Tacksam För Tips
brojd Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Jag tänkte titta på Live 4.. eller Protools.. Fast summan är ju ändå att mina låtar är förhållandevis färdiga redan, dock är det upplägget som får mig att fundera mest.. klart man kan ju improvisera en massa med klaviaturen o dyl.. fast.. humma.. Ja funderar.. Tacksam För Tips Hur gärna jag än vill rekommendera Pro Tools (kör det själv och trivs kanonbra) så tror jag inte det är ett dugg bättre på realtidsstyrning/bearbetning än Cubase. Om du vill kunna arbeta med audio/midi i realtid är Live 4 förmodligen ett mycket bättre alternativ.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.