Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar om det finns någon som har provat något bra samplingsbibliotek/VST med dragspel? Hitills har jag varit tvungen att använda mig av gratis munspels samplingar=inte så kul!

Benke

Annons
Postat

Vi har diskuterat det tidigare, men det kom inte fram så mycket. Här har du det som kom fram då, förhoppningsvis kanske det kommer fram mer nu? Om inte annat kanske den där tråden kan stilla din värsta hunger.

Postat

I den

låten använder jag Sampletanks dragspel. Om det är bra vet jag inte, men det är iallafall mer dragspelslikt än munspel. Finns ett par olika dragspelsvarianter i ST, bl a bara bastonerna, bara diskanterna, även sån där Lady o Lufsen-bälg har jag för mig.

Postat

Tackar tackar. Det kanske inte finns så mycket mer än SampleTank och SoundFonts. Man kanske borde göra ett and make a million bucks!! 😉

Postat

Fråga de här på forumet som gör VSTs och samplings bibliotek. (Däribland jag, som gör gratis VSTs). Det är rätt osannolikt att du kommer bli jätterik om du inte lyckas grejja världens kopieringsskydd.

Postat

Fin låt Hammagrella! Dragspelet låter ju bra när det är lite i bakgrunden men jag skulle vilja ha ett som håller för solo-spel etc.

Postat
Fråga de här på forumet som gör VSTs och samplings bibliotek. (Däribland jag, som gör gratis VSTs). Det är rätt osannolikt att du kommer bli jätterik om du inte lyckas grejja världens kopieringsskydd.

Antar att du har rätt. 😉 Får väl fortsätta knega.

Postat

Såg en demofilm om Rolands nya digitala dragspel som nämndes i den andra tråden i ämnet. Det lät ju riktigt bra stundoms! Dom hade samplat bäljar, knäpp, knaster, pipljud o en j-la massa saker. Kanske kommer det ett VST/samplingsbibliotek från dom.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Det är väl också ganska osannolikt att han blir rik på en vsti som gör dragspelsljud? 😆

Men vad vet jag, kanske marknaden skriker efter just detta...?

Postat

Tack Egghuvud för länken!(kändes lite underligt att formulera sig så, men det är ju ditt namn så...) Ska dra hem en demo o prova.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.