Benke Postat 27 september 2004 Dela Postat 27 september 2004 Undrar om det finns någon som har provat något bra samplingsbibliotek/VST med dragspel? Hitills har jag varit tvungen att använda mig av gratis munspels samplingar=inte så kul! Benke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 27 september 2004 Dela Postat 27 september 2004 Vi har diskuterat det tidigare, men det kom inte fram så mycket. Här har du det som kom fram då, förhoppningsvis kanske det kommer fram mer nu? Om inte annat kanske den där tråden kan stilla din värsta hunger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 27 september 2004 Dela Postat 27 september 2004 I den Your browser does not support the HTML5 audio tag låten använder jag Sampletanks dragspel. Om det är bra vet jag inte, men det är iallafall mer dragspelslikt än munspel. Finns ett par olika dragspelsvarianter i ST, bl a bara bastonerna, bara diskanterna, även sån där Lady o Lufsen-bälg har jag för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benke Postat 27 september 2004 Trådstartare Dela Postat 27 september 2004 Tackar tackar. Det kanske inte finns så mycket mer än SampleTank och SoundFonts. Man kanske borde göra ett and make a million bucks!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 27 september 2004 Dela Postat 27 september 2004 Fråga de här på forumet som gör VSTs och samplings bibliotek. (Däribland jag, som gör gratis VSTs). Det är rätt osannolikt att du kommer bli jätterik om du inte lyckas grejja världens kopieringsskydd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benke Postat 27 september 2004 Trådstartare Dela Postat 27 september 2004 Fin låt Hammagrella! Dragspelet låter ju bra när det är lite i bakgrunden men jag skulle vilja ha ett som håller för solo-spel etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benke Postat 27 september 2004 Trådstartare Dela Postat 27 september 2004 Fråga de här på forumet som gör VSTs och samplings bibliotek. (Däribland jag, som gör gratis VSTs). Det är rätt osannolikt att du kommer bli jätterik om du inte lyckas grejja världens kopieringsskydd. Antar att du har rätt. 😉 Får väl fortsätta knega. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benke Postat 27 september 2004 Trådstartare Dela Postat 27 september 2004 Såg en demofilm om Rolands nya digitala dragspel som nämndes i den andra tråden i ämnet. Det lät ju riktigt bra stundoms! Dom hade samplat bäljar, knäpp, knaster, pipljud o en j-la massa saker. Kanske kommer det ett VST/samplingsbibliotek från dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Nusofting har också konstruerat en vst dragspelsemultion; Peti, Som du kan kolla in. Mp3 demo finnes. Den simulerar också melodica om du vill leka The hooters http://nusofting.liqihsynth.com/ Den låter sisådär tycker jag 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 Fråga de här på forumet som gör VSTs och samplings bibliotek. (Däribland jag, som gör gratis VSTs). Det är rätt osannolikt att du kommer bli jätterik om du inte lyckas grejja världens kopieringsskydd. Det är väl också ganska osannolikt att han blir rik på en vsti som gör dragspelsljud? 😆 Men vad vet jag, kanske marknaden skriker efter just detta...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 28 september 2004 Dela Postat 28 september 2004 marknaden är oberäkeling ibland 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benke Postat 28 september 2004 Trådstartare Dela Postat 28 september 2004 Tack Egghuvud för länken!(kändes lite underligt att formulera sig så, men det är ju ditt namn så...) Ska dra hem en demo o prova. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.